آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
صفحه آخر
۱۲

اردوغان برای نجات اقتصاد ترکیه به «تابعیت فروشی» افتاد!

رئیس جمهور ترکیه که کشورش به خاطر سیاست خارجی غلط، با بحران اقتصادی مواجه شده است، اعلام کرده به هر تبعه خارجی که دومیلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کند، تابعیت ترکیه می دهد!

به گزارش العالم، «رجب طیب اردوغان» گفته «هرکس که دو میلیون دلار در اقتصاد ترکیه سرمایه گذاری کند، تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد. «رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به علت واقعی این سیاست جدید، اظهار داشته: «این (تصمیم)، گامی بلند است و ما می خواهیم از طریق ارائه (و اجرای) اصلی جدید به نام «شهروندی جهانی»، یک نظام جهانی تشکیل بدهیم.»

دولت ترکیه که به توسعه تجارت خارجی و اقتصاد خود، اهمیت محوری می داد، از سال 2011 همسو با آمریکا و اروپا، در امور داخلی سوریه مداخله کرد. آنکارا از آن زمان تاکنون با اعزام هزاران تروریست به داخل خاک سوریه، در نابودی ساختار داخلی این کشور و مرگ صدها هزار شهروند سوری نقش محوری داشته است.

اما، حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه نه تنها به اهداف خود در سوریه نرسید، بلکه طی سال ها و ماه های اخیر عناصر تکفیری و داعش حملات خود را متوجه مردم ترکیه کرده اند. این انفجارهای خونین، تومار صنعت گردشگری ترکیه را در هم پیچیده و اقتصاد این کشور را متزلزل کرده است.

در حال حاضر، به گفته یک نماینده سابق پارلمان ترکیه، داعش در این کشور بیش از 500 هزار نفر هوادار دارد. کارشناسان با اشاره به شرایط جدید ترکیه و حملات مکرر تروریستی در این کشور، می گویند که تیر آنکارا علیه دولت و مردم سوریه، به سوی ترکیه کمانه کرده است.