آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
صفحه آخر
۱۲

پسر حسنی مبارک برای قبضه ریاست جمهوری مصر خیز برداشت

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با انتشار گزارشی از تدارک فرزند حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع مصر، برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 خبر داده است.

سرویس خارجی- انقلاب 25 ژانویه مصر در سال 2011 باعث شد تا «حسنی مبارک»، دیکتاتور مصر سقوط کند و «محمد مرسی» در اولین انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد. اما برخی اشتباهات مرسی از جمله اعتماد وی به آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود باعث شد تا نظامیان مصری با حمایت همین3 رژیم علیه خود وی کودتا کرده و «عبدالفتاح السیسی» را به قدرت برسانند.

به قدرت رسیدن «السیسی» پایانی بر انقلاب مردم مصر بود چرا که بار دیگر همان شرایط پیش از انقلاب بر مصر حاکم شد. اکنون اما زمزمه هایی از احتمال حضور پسر «حسنی مبارک» در انتخابات ریاست جمهوری آتی به گوش می رسد!

به گزارش العالم، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 مصر، از شانس بازگشت به قدرت حکومت برکنار شده «حسنی مبارک» از طریق «جمال مبارک» که «گام های استواری به سوی ریاست جمهوری این کشور بر می دارد»، سخن به میان آورده است. «الوطن» به نقل از این روزنامه صهیونیستی نوشته: «هفته گذشته جمال و علاء مبارک، فرزندان حسنی مبارک، در زمان برگزاری مسابقات فوتبال تیم های ملی مصر و تونس در میان تماشاچیان حضور داشتند.»

«یدیعوت آحارونوت» در ادامه خاطرنشان کرد «این دو برادر از سال 2015 که پس از گذراندن 4 سال حبس از زندان آزاد شدند، نخستین بار نیست که در مکان های مختلف در انظار عمومی ظاهر می شوند؛ بنابراین با توجه به این که سال 2018 مردم مصر برای انتخاب رئیس جمهور جدید پای صندوق های رای خواهند رفت، بعید نیست حتی «جمال مبارک» را به ریاست جمهوری انتخاب کنند. این درحالی است که به نوشته این روزنامه به تازگی صفحه ای در فیس بوک باز شده است که جمال مبارک را رئیس جمهور آینده مصر نامیده است.»