آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
صفحه آخر
۱۲

انگلیس آماده خروج از بازار واحد و بستن مرزها به روی شهروندان اروپایی است

روزنامه تلگراف در گزارشی با اشاره به تبعات اجرای «برگزیت» نوشته: «لندن آماده خروجی سخت از اتحایه اروپا و ترک بازار واحد اروپا و بستن مرزها به روی شهروندان اروپایی است.»

مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن (3 تیر ماه گذشته) با حضور در یک رفراندوم به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

طی ماه های گذشته اخبار و گزارش های زیادی از تبعات گسترده مالی «برگزیت» در خبرگزاری های بین المللی منتشر شده است. خسارت مالی سنگین میلیاردها یورویی، بیکاری ده ها هزار انگلیسی و خروج بانک ها و شرکت های بزرگ بین المللی از انگلیس از جمله تبعاتی است که رسانه ها پیش بینی کرده اند که با اجرای برگزیت در انتظار انگلیس است.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» اما می گوید به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن معلوم می شود، دولت انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا، آماده خروج از بازار واحد و اتحادیه گمرکی است تا مرزهایش را به روی شهروندان اروپایی ببندد.

این روزنامه در گزارش خود نوشته: «متن سخنرانی نخست وزیر انگلیس که قرار است سه شنبه انجام شود، از این حکایت دارد که خانم «می» به وضوح خواهد گفت عضویت انگلیس در بازار واحد را فدای پایان دادن به آمد و شد آسان میان کشورهای عضو اتحادیه می کند و انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می شود.»

بر اساس گفته منابعی به روزنامه «تلگراف»، دولت «می» با به چالش کشاندن منتقدان خود خواهد گفت «آماده برگزیت سخت است.» مواردی که خانم «می» در این سخنرانی ذکر می کند، می تواند شامل این موارد باشد که انگلیس آماده خروج از اتحادیه گمرکی است تا قراردادهای تجاری با همه جهان منعقد کند.همچنین لندن آماده به دست آوردن کنترل کامل بر مرزهایش بوده حتی اگر این مسئله به معنای از دست دادن عضویت بازار واحد باشد.» منابعی نزدیک به نخست وزیر به تلگراف گفته اند، «می» در سخنرانی خود خواهد گفت دولتش از خواسته های حامیان خروج از اتحادیه اروپا حمایت می کند. البته این سخنان «ترزا می» می تواند در میان حامیان ماندن در اتحادیه اروپا، با واکنش های تند مواجه شود. بسیاری از این افراد خواستار «برگزیت نرم» و ماندن در بازار واحد هستند.