آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
شهرستان ها
۷

طراحی و ساخت موتورسیکلت هیبریدی برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور و با حمایت شرکت برق منطقه ای خراسان، موتورسیکلت هیبریدی در پارک علم و فناوری خراسان طراحی و ساخته شد.

مشهد - خبرنگار کیهان: رئیس پژوهشگاه نیرو در بازدید از این طرح ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه اظهار داشت: رویکرد وزارت نیرو در خصوص اجرای چنین طرح هایی، رویکرد حمایتی است.

قاضی زاده با اشاره به اینکه وزارت نیرو می تواند از تولید باطری و یا ابر خازن مورد استفاده در این موتورسیکلت ها به منظور تولید انبوه حمایت کند، بازاریابی و خدمات پس از فروش را در تولید موتورسیکلت هیبریدی مهم دانست و تصریح کرد: دست اندرکاران تولید این محصول باید نقشه راه مشخصی در توسعه آن داشته باشند و در صورت وجود مشکلات در تامین منابع، صندوق پژوهش و فن آوری وزارت نیرو در این زمینه حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

در این بازدید، متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان، اظهار داشت: طراحی و ساخت موتورسیکلت هیبریدی اقدام بسیار مهمی در زمینه کاهش آلودگی محیط زیست به ویژه در کلان شهرها محسوب می شود و شرکت برق منطقه ای خراسان از اینگونه طرح ها حمایت می کند.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 10 میلیون موتورسیکلت بنزینی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که در صورت نیاز به جایگزینی با ارزان ترین موتورسیکلت های الکتریکی، هزینه بسیار سنگینی را برای کشور در بر دارد.