آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
شهرستان ها
۷

392 کارگر نساجی بروجرد اخراج شدند

392 کارگر اخراج شده از کارخانجات نساجی بروجرد منتظر تحقق وعده های مسئولان نباشند چرا که در شرایط فعلی نساجی بروجرد نیازی به تزریق نیروی جدید ندارد.

مدیر کارخانه نساجی بروجرد افزود: نساجی بروجرد در حال حاضر با 574 نیروی کار مشغول فعالیت است و در طول همین مدت بنا به ضرورت های موجود و به صورت محدود از 483 نیروی کار تعدیل شده حدود 91 نفر را به کار دعوت کرده است و 392 نفر کماکان بیرون از مجموعه هستند.

امید علائی تاکید کرد: شرایط موجود شرایطی نیست که بتوانیم ریسک پذیرش نیروی جدید را بپذیریم و تعداد جدیدی نیرو به جمعیت مجموعه اضافه کنیم مگر اینکه سرمایه در گردش کارخانه تامین شود چرا که در شرایط فعلی برای روشن نگه داشتن چراغ مجموعه تعدادی از بخش ها در قالب کارمزد کار می کنند.

وی شرط ادامه فعالیت کارخانجات نساجی بروجرد را نوسازی و تجهیز ماشین آلات این مجموعه به منظور رقابت با تولیدات مشابه بازار دانسته و افزود: نساجی اگر قرار باشد کماکان همان برند مشهور باقی بماند طبیعتا باید خطوط خود به ویژه خطوط چاپ را نوسازی کند چرا که این ضرورت ها در آینده به شدت احساس می شود و به همین دلیل در قالب طرح توسعه جامع این موضوع دیده شده اما در شرایطی که روی دریافت تسهیلات ناچیز با بانک ها دچار مشکل هستیم تحقق این طرح ها در آینده مشخص نیست.

در همین حال، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد نیز گفت: بازگشت به کار کارگران منوط به دریافت تسهیلات بانک ملی است و اگر بانک ملی این تسهیلات را زودتر از موعد پرداخت کند روند بازگشت به کار کارگران سرعت بیشتری می گیرد.

کامران فرشید در رد ادعای عدم نیاز نساجی به تزریق نیرو عنوان کرد: رای صادر شده به منظور بازگشت به کار کارگران رای سازشی بوده و با رضایت کارفرما به صورت کاملا قانونی صادر شده و مدیر کارخانه هم در جلسه باگرفتن تعهد به بازگشت به کار کارگران تسهیلات داده است.