آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
شهرستان ها
۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران: 114 هزار تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 114 هزار و 748 تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.

دلاور حیدرپور اظهار کرد: استان مازندران با تولید بیش از 2/7 میلیون تن انواع مرکبات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: به دنبال خسارات وارده به بخش کشاورزی استان بر اثر بارش برف و سرما در آذرماه امسال دولت مبلغ 2 هزار و 700 میلیارد ریال کمک مالی به کشاورزان استان اختصاص داد که مبلغ 2هزار میلیارد ریال اعتبارات با پرداخت تسهیلات بانکی با سود 10 درصد به کشاورزان خسارت دیده و 200میلیارد ریال برای حمایت و خرید توافقی کیوی و 200 میلیارد ریال برای تامین منابع مالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای پرداخت غرامت به باغداران تحت پوشش بیمه اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: 300 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای کمک به باغداران و کشاورزان خسارت دیده اختصاص یافته و همزمان برنامه‎های اجرایی و حمایتی خرید تضمینی محصولات کشاورزی مرکبات درجه یک، دو و سه با همکاری تشکل‎های تولیدی و سازمان مرکزی تعاون روستایی در حال انجام است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: 16 مرکز خرید مرکبات در سطح استان اقدام به خرید می کنند که تاکنون 15 هزار تن پرتقال درجه سه بعد از خرید توسط کارخانجات تبدیل به کنسانتره و آبمیوه شد.وی بیان کرد: 6 هزار و 162 تن پرتقال درجه دو با قیمت 7هزار و 200 ریال و 300 تن پرتقال درجه یک با قیمت 8هزار و 340 ریال برای عرضه مستقیم در بازار مصرف به صورت تازه‎خوری از باغداران خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 114 هزار و 748 تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه توزیع خارج شده است، گفت: 11 هزار و 540 تن کیوی آسیب دیده از برف و سرما در غرب استان توسط چهار مرکز خریداری شد و به صنایع تبدیلی استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی و سمنان برای تبدیل آن به آبمیوه، پوره و کنسانتره ارسال شد.