آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۷
شهرستان ها
۷

خمینی شهر گل شب بو صادر می کند

مدیرعامل بازار بزرگ بین المللی گل سپاهان اصفهان از افتتاح فاز دوم مجتمع گلخانه ای در شهرستان درچه تا اواخر دی ماه جاری خبر داد.

اصفهان- خبرنگار کیهان: محمدعلی امینی در نشست با خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت تولید گلخانه در کشور بیش از 10 میلیون مترمربع است که بالغ بر 2 میلیون مترمربع آن در استان اصفهان است.

وی با اعلام اینکه فاز نخست بازار بزرگ بین المللی گل سپاهان اصفهان از اسفند 94 افتتاح شد افزود: با آغاز به کار این مجموعه، نخستین جشنواره گل شب بوی خمینی شهر برگزار شد.امینی گفت: شهرستان خمینی شهر از بزرگترین مراکز تولید گل شب بو در سطح کشور است به گونه ای که حتی به خارج از کشور نیز این گل خوشبو صادر می شود.وی سرانه مصرف گل در کشور را یک دهم مصرف گل در کشورهای در حال توسعه اعلام کرد و گفت: یکی از اهداف این مجموعه ارتقای اهدای گل از سوی مردم به یکدیگر و قرار گرفتن گل در سبد روزانه مردم، است.

امینی با اعلام اینکه در فاز نخست این مجموعه 250 نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است به صادرات گل اشاره کرد و افزود: با رایزنی با چند کشور از جمله روسیه، کار صادرات گل شاخه بریده با کیفیت عالی آغاز خواهد شد.وی ساخت و تجهیز این مجموعه منحصربفرد را 35 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیاز گل استان های همجوار از این مجموعه تامین می شود.