آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
شهرستان ها
۷

وزیر جهاد کشاورزی: مزارع آبی ایوان2 برابر می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان اراضی تحت کشت آبی شهرستان ایوان تا سه ماه آینده با استفاده از آب سد کنگیر به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از سد کنگیر ایوان در جمع خبرنگاران افزود: در سال های گذشته سرمایه گذاری های کلانی برای احداث سد کنگیر انجام شده که هم اکنون حجم مخزن این سد 16میلیون متر مکعب آب است که به سرعت در حال پمپاژ بوده و احداث خط لوله اصلی آن نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به انجام سیستم های نوین آبیاری در اراضی این منطقه در سطح یک هزار و 800 هکتار آبیاری تحت فشار امیدواریم در اوایل سال آینده و انجام عملیات پمپاژ آن تا پایان سال تمامی زمین های دیم این منطقه به آبی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش های ارایه شده در شهرستان ایوان تا سه ماه آینده میزان اراضی آبی این منطقه دو برابر می شود، گفت: این اقدام بدون شک تاثیر زیادی در افزایش ثروت ملی و درآمد مردم منطقه، افزایش محصول و ایجاد ارزش افزوده دارد که می توان با کمک مردم زنجیره تولید را در این منطقه گسترش داد.

سد کنگیر با ظرفیت ذخیره 20 میلیون مترمکعب آب با هدف تامین آب آشامیدنی و کشاورزی شهرستان ایوان احداث شده که برای ساخت آن یک هزار و 250 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

آب این سد علاوه بر تامین آب آشامیدنی شهرهای ایوان و زرنه، آب موردنیاز دو هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای تابعه بخش زرنه را نیز تامین می کند.