آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
شهرستان ها
۷

33 هزار هکتار از اراضی جنوب کرخه به کشاورزان تحویل شد

مدیر حوزه کرخه جنوب شرکت جهاد نصر در اجرای طرح 550 هزار هکتاری گفت: حوزه جنوب کرخه این قابلیت را دارد که 80 درصد از فاز دوم این طرح را به خود اختصاص دهد اما این تخصیص ها باید ازسوی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی تایید و به تصویب برسد.

اهواز- خبرنگار کیهان: «محمد نبی تمیم» اظهار کرد: محدوده اجرایی پروژه کرخه جنوبی درشرق اهواز تا هورالعظیم است و طبق قرارداد موسسه جهاد نصر، فاز نخست پروژه کرخه جنوبی در 9 طرح به مساحت 49 هزار و 500 هکتار به اجرا درآمده است که از این میزان اجرا 44هزار هکتار از اراضی به اتمام رسیده است که 33هزار هکتار به اجرا در آمده است که از این میزان اجرای 44 هزار هکتار از اراضی به اتمام رسیده است که 33 هزار هکتار آن تحویل بهره برداران شده است.

وی با بیان اینکه طرح مقام معظم رهبری برای احیای دشت های خوزستان و ایلام مشتمل بر 7بخش است افزود: هم اکنون در حال اجرای بخش خدمات مهندسی و زیربنایی آن هستیم.

مدیر حوزه کرخه جنوبی شرکت جهاد نصر از اشتغال 12 هزار نفر به صورت مستقیم و 14 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این حوزه پس از تکمیل طرح خبر داد و در ادامه گفت: اجرای طرح 550هزار هکتاری در حوزه کرخه جنوبی موجب اشتغال حدود 900 نفر شده است که از این میان 800 نفر از نیروهای بومی خوزستان هستند.

بنی تمیم اضافه کرد: اعتبار اجرایی طرح در این حوزه 600 میلیارد تومان برآورد شده است که تاکنون 420 میلیارد تومان آن هزینه شده است و شامل تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث زهکش ها و کانال های فرعی آبرسانی است.

وی با بیان اینکه پیش از انجام این طرح، آب توسط عمده مالکان به کشاورزان فروخته و در ازای آن حدود یک سوم از محصول از آنان دریافت می شد خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام طرح، آب موردنیاز از سوی سازمان آب و برق خوزستان با هزینه مناسب در اختیار کشاورزان قرار داده می شود و از همین رو کشاورزان دیگر تمایلی به خرید آب از عمده مالکان ندارند.