آرشیو چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۳۹
شهرستان ها
۷

22 بهمن امسال آب سد شهید رجایی به ساری می رسد

بخشدار کلیجان رستاق ساری از افتتاح فاز نخست انتقال آب آشامیدنی سد شهید رجایی به ساری در 22 بهمن و تسطیح 80 هکتار اراضی شالیزاری در بخش کلیجان رستاق خبر داد.

ساری- خبرنگار کیهان: سیدتقی رسولی گفت: 13 روستا گازدار شده اند و نقشه برداری روستاهای بالادست و خط انتقال گاز ساری- سمنان از پروژه های مهم دیگر در دست احداث بخش کلیجان رستاق است.

وی افرود: طرح هادی 10 روستا در دست اجرا است و 38 روستا هم دارای مصوبه اجرای طرح هادی و منتظر دریافت اعتبار برای اجرا هستند.

رسولی با اشاره به اینکه در بخش راه هم مسیرهای روستاهای گلورد، علمدارده، محور علویکلا، سلیم بهرام و گرمستان آسفالت شده است، گفت: زیرسازی مسیرهای روستایی لارما و «واستان» انجام شده و آسفالت این مسیرها به زودی انجام می شود هرچند مشکلات بسیاری در راه های ارتباطی به دلیل شیب دار بودن روستاها وجود دارد.

وی با اشاره به تسطیح 30 هکتار اراضی شالیزاری در منطقه سلیم بهرام با هزینه 400 میلیون تومان، و 50 هکتار در اراضی گردشی ادامه داد: در 55 هکتار از اراضی شیبدار منطقه باغات سیب و انار احداث شده است.

رسولی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبخیزداری بالاکولا، گلورد، تاکام، نوده، ریگ چشمه و شهر هولار و آقمشهد با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان و احداث 6 واحد مسکونی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده است.

بخشدار کلیجانرستاق با اشاره به مشکلات جاده ساری- کیاسر اظهار داشت: نیازمند تامین مصالح، اعتبار و همکاری دستگاه های مرتبط هستیم تا این پروژه زودتر به نتیجه برسد.