آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
یادداشت

پیام زیبای همدلی از مشهد

مهندس مهدی توتونچی

بسیاری از ما هنوز شوکه هستیم. فروریختن ساختمان پلاسکو و ایثارگری آتش نشانان و درد خانواده آسیب دیدگان، رنجی ملی است. غصه دل همه ماست. همه قهرمانان ورزش ما با مصیبت روز پنجشنبه همراهی و همدردی کرده اند، حتی قهرمانان خارجی مانند کارولین. اتفاقی که در آخرین روز جام تختی در مشهد افتاد و قهرمانان بزرگ و برتر کشتی ما در مراسم تجلیل از خود، با لباس آتش نشانان حاضر شدند، بسیار زیبا و امیدوارکننده بود.

در حالی که از سوی کارشناسان به کیفیت مسابقات بین المللی جام تختی نقدهای جدی وارد است اما قاسم رضایی، جابر صادق زاده و حسن یزدانی با پوشیدن لباس آتش نشانان از مشهد برای روحیه دادن به آتش نشانانی که با عشق به دل آتش می زنند، پیام دوستی و همدلی فرستادند.

این که قدردان تلاش کسانی هستند که برای نجات همنوع، از بزرگ ترین سرمایه خود یعنی جانشان می گذرند. روزهایی که تیم آتش نشانی در فوتبال باشگاه های تهران بود به خیر. روزهایی که اسم این تیم، همه را به یاد این قشر باگذشت و شجاع می انداخت. بازیکنانی مثل مهرداد میناوند و علیرضا منصوریان که پیراهن این تیم را تن کرده اند، حالاشاید فقط افسوس آن زمان را بخورند. افسوس برای تیمی که دیگر نیست. تیم آتش نشانی هم مانند بدن پاک آتش نشانان عزیزمان زیر آوار خاطرات دفن شده؛ اما کاش خاطره رشادت عزیزان حماسه پلاسکو از یادمان نرود. قاسم رضایی و حسن یزدانی، این دو طلایی المپیک کشتی ایران در آخرین روز جام تختی در مشهد پیام بزرگی نه تنها به اهالی ورزش که به جامعه ایران دادند. این که قدردان زحمات، شجاعت و ایثارگری همه عزیزان در همه صنوف هستیم. از مرزبانان گمنام تا آتش نشانان و نیروهای پلیس. همه کسانی که با گذشت از خود، آرامش به هموطنانشان هدیه می دهند. نام و یاد و خاطره همه غیورمردان تاریخ ایران را زنده نگه می داریم و سپاسگزار رشادتشان هستیم.