آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
سیاسی
۲

ولایتی: دانشگاه آزاد، ملک کسی نیست

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر دقت و حساسیت رهبر معظم انقلاب به دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: راهبرد اصلی این دانشگاه حرکت به سمت تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر ولایتی در نخستین نشست خبری در مسئولیت رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از مهم ترین نقش هایی که این دانشگاه در جامعه داشته، ترویج علم و دانش بوده به نحوی که امروز دانش در کشور فراگیر شده است.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد را تدارک دید تا پاسخگوی علم خواهی مردم باشد.

ولایتی درباره انتخاب اعضای جدید هیات امنای دانشگاه گفت:طبق اساسنامه با رای اعضای هیات امنا، اعضای جدید انتخاب خواهند شد و این فرآیند تا یک هفته آینده مشخص خواهد شد و در همین چارچوب نیز رئیس جدید هیات امنا معرفی می شود.

وی درباره دو نفر از اعضای فوت شده هیات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: ان شاءالله در جلسه بعدی هیات موسس در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.

ولایتی تاکید کرد: در زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی، خیال مقام معظم رهبری از این دانشگاه راحت بود، چرا که آقای هاشمی وقت زیادی برای توسعه دانشگاه می گذاشتند، اما اکنون صدور حکم بنده بلافاصله پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان از این مهم دارد که مقام معظم رهبری نخواستند در امور دانشگاه خللی ایجاد شود.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه ملک ملت ایران است و به هیچ کس تعلق ندارد، چون هزینه دانشگاه توسط مردم و خیرین تامین شده است.