آرشیو شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۷
فوتبال ایران
۱۱

ادعای اشکان دژاگه:هم از اسپانیا پیشنهاد دارم، هم از لیگ برتر

اشکان دژاگه، کاپیتان اول ایران در راه جام جهانی روسیه، سرانجام تکلیف خود را با باشگاه العربی روشن کرد. این باشگاه قطری در تلاش بود تا نام این بازیکن را در نیم فصل دوم وارد لیست خود کند، ولی اشکان اعلام کرد علاقه ای به ماندن در آنجا ندارد و می خواهد به اروپا بازگردد.

چندی قبل وقتی از اشکان دژاگه درباره تصمیم انتقادآمیزش برای حضور در کشورهای عربی پرسیدیم، پاسخ داد: «من اینقدر آماده هستم که همین الان می توانم برگردم و در لیگ هایی مثل انگلیس و آلمان بازی کنم.» او ظاهرا می خواهد همین مساله را ثابت کند و در مسیر جام جهانی آماده تر از گذشته باشد، به همین دلیل مذاکرات جدی با چند تیم اروپایی داشته است.

اشکان دژاگه در مذاکراتی که با مسئولان العربی داشت، روی حضور در اروپا تاکید کرد به همین دلیل روز گذشته رسانه های قطری از مذاکره او با یک باشگاه آلمانی و بازگشت به این لیگ خبر دادند. البته اشکان همین یکی دو هفته پیش در گفت وگو با مسئولان تیم ملی ادعا کرد هم از بوندسلیگا پیشنهاد دارد و هم از لالیگا. اشکان دژاگه دراین باره توضیح داد: «می خواهم برای جام جهانی آماده تر شوم و به همین دلیل دوست دارم به اروپا بازگردم. مدیر برنامه هایم با یک باشگاه اسپانیایی و یک باشگاه آلمانی مذاکره کرده است. از دو باشگاه خوب پیشنهاد دارم و می خواهم به یکی از این باشگاه ها بپیوندم.» البته اشکان تاکید داشت که دوست دارد در لالیگا بازی کند، اما ظاهرا پیشنهاد لالیگایی اش به نتیجه نرسید، چراکه این بازیکن راهی آلمان شد.

احتمالاظرف چند روز آینده تکلیف تیم جدید دژاگه مشخص می شود. کی روش هم به این بازیکن فشار آورد تا در لیگی بازی کند که بتواند با آمادگی بیشتری به تیم ملی برگردد. درواقع فشارهای کی روش باعث شد تا این بازیکن تصمیم بگیرد به آلمان برگردد وگرنه حضور در کشورهای عربی از نظر مالی برای دژاگه فوق العاده به صرفه بود.