آرشیو یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۸
فرهنگ و هنر
۱۶

درخشش ستارگان موسیقی ایران در استرالیا

هفته موسیقی ایران در استرالیا با اجرای حسین علیزاده، شهرام ناظری و حافظ ناظری، گروه «چارتار» و برخی خوانندگان پاپ در استرالیا برگزار می شود.

به گزارش جام جم، «هفته دوستی ایران و استرالیا» را که قرار است اسفند امسال برپا شود، دو موسسه خصوصی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کنند. وزارت امور خارجه هم حمایت های لازم را انجام داده و سازمان میراث فرهنگی هم از این رویداد حمایت می کند.

به گفته سعید محمدزاده اکبری، مدیر مسئول اصلی برگزاری این هفته، هفته دوستی ایران و استرالیا با هدف دیپلماسی عمومی از طریق هنر، فرهنگ، ورزش و اقتصاد در فوریه و مارس سال 2017 میلادی دوم تا بیست ودوم اسفند 1395، در دو شهر ملبورن و سیدنی برگزار می شود.

اکبری درباره برگزاری هفته موسیقی، عنوان کرد: برنامه های این هفته در ملبورن و سیدنی برگزار می شود. در این برنامه ها هنرمندان سرشناسی در عرصه موسیقی به اجرای برنامه می پردازند. در بخش موسیقی ایرانی شهرام ناظری و حافظ ناظری همراه گروهشان و حسین علیزاده هم به طور مجزا، اجراهایی خواهند داشت. گروه «چارتار» موسیقی تلفیقی را اجرا می کند و در بخش پاپ هم مازیار فلاحی، رضا صادقی و محسن یگانه اجراهایی دارند.

به گفته او، برای این اجراها بهترین سالن ها با ظرفیت های بین 1500 تا 3500 نفر را در نظر گرفته ایم. همه اجراها هم بلیت فروشی خواهند داشت. برای کنسرت شهرام و حافظ ناظری سالنی 3500 نفری در نظر گرفته ایم. ما نظرسنجی هایی در میان مردمان ملبورن و سیدنی داشته ایم تا بدانیم هر موسیقی در هر شهری چه میزان طرفدار دارد. موسیقی پاپ هوادارانی حدود 800 تا 1000 نفر داشته است. در حالی که هواداران شهرام ناظری در آنجا بسیار زیادند. ناظری پس از 20 سال در استرالیا اجرا خواهد داشت.

اکبری درباره اجرا در دو شهر ملبورن و سیدنی گفت: هر گروه یک شب در ملبورن و یک شب در سیدنی روی صحنه می رود. مگر این که استقبال مردم چیز دیگری به ما دیکته کند.