آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
یادداشت

چرا کاراته وان مهم است

شهرام هروی (سرمربی تیم ملی)

مسابقات کاراته وان فرانسه از قدیم جزو بهترین و بالاترین کیفیت مسابقات لیگ جهانی بوده و هست. فدراسیون جهانی پنج مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان را معرفی کرده که حضور در این رقابت ها و کسب مدال سبب می شود کاراته کاها برای المپیک امتیاز جمع کنند. کاراته وان فرانسه جزو مسابقاتی بود که حضور در این رقابت ها به کسب امتیاز سهمیه المپیک کمک می کرد. از این رو بیش از 78 کشور در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند. همه کشورها علاوه بر این که نفرات اصلی خود را در این رقابت ها شرکت داده بودند، از نفرات دوم و سوم هر وزن نیز استفاده کردند. خوشبختانه شاهد بودیم، کاراته کاهای ایران با تمام مشکلات مالی، خود را به این مسابقات مهم رساندند. البته جای خیلی از ملی پوشان حاضر در مسابقات جهانی اتریش و کادر فنی در این رقابت ها خالی بود.

تا می توانیم، باید از کاراته وان ها استفاده کنیم. موفقیت یکشبه کسب نمی شود و با کار تیمی طی یک پروسه منظم می توان به نتیجه رسید، اما شکست یکشبه است؛ ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که اتفاقی نیفتد. بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی اتریش و بازی های آسیایی و المپیک توکیو در واقع چهار رویداد مهم برای کاراته ما خواهد بود. نباید اجازه بدهیم، این فرصت هایی که برای ما در کاراته وان ها وجود دارد، از دست برود؛ حتی نفرات دوممان در کاراته وان ها باید حضور داشته باشند.

فدراسیون جهانی کاراته، پنج کاراته وان را در فرانسه، هلند، امارات، مراکش و آلمان به عنوان مهم ترین رویدادها در سال 2017 معرفی کرده است. این پنج کشور بزرگ ترین فرصت ها را برای کاراته کاها فراهم می کنند تا بتوانند بیشترین امتیازات سهمیه المپیک را از این مسابقات بگیرند.