آرشیو چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

پیوند ورزش و انقلاب در روزهای فجر

تعدادی از برنامه های ورزشی تدارک دیده شده برای دهه مبارک فجر در حال برگزاری است و تعدادی دیگر در راه است. این رقابت ها هر سال در رشته های مختلف برگزار می شود تا ورزش نیز به سهم خود خاطرات دوران انقلاب را یادآوری کند.

رادیو ورزش در این روزها و برنامه های خاص دهه فجر به سراغ دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و رئیس ستاد دهه فجر رفت و درباره مهم ترین اهدافی که برای تشکیل ستاد دهه مبارک فجر تبیین شده است، از وی پرسید. دکتر احمدی گفت: ما در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم فدراسیون های ورزشی، به مناسبت دهه فجر، رویدادهای ورزشی مختلف چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی برگزار کردند. این که ما در سراسر کشور بتوانیم رویدادهای ورزشی را با کیفیت خوب برگزار کنیم، سبب جلب توجه علاقه مندان و هواداران ورزش می شود و در نهایت نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: حدود 15 فدراسیون ما برنامه های بین المللی دارند که در نوع خود قابل توجه است. خوشبختانه تعداد عمده ای از این رقابت ها در تقویم فدراسیون های جهانی ثبت شده است. برخی فدراسیون های ما خوب کار کرده اند و توانسته اند مسابقات بین المللی را بخوبی استمرار بدهند؛ به طور مثال ما در رشته بدمینتون شاهد هستیم حدود 24 کشور مطرح در این رشته ورزشی از 21 تا 24 بهمن در ایران به رقابت بپردازند. این مسابقات قطعا به رشد کیفی بدمینتون کشورمان کمک شایانی خواهد کرد. علاه بر بدمینتون در رشته های بسکتبال، تکواندو، تنیس، دو و میدانی، شطرنج و... پیش بینی مسابقات بین المللی شده است.

احمدی این را هم اضافه کرد که در روزهای دهه فجر بیش از 2100 برنامه ورزشی در استان های ایران و در قالب رقابت های مختلف ورزشی برگزار می شود.