آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
صفحه آخر
۱۲

در بحبوحه خیانت شیوخ عرب به آرمان فلسطین؛ میشل عون جهان اسلام را به همبستگی در مقابل رژیم صهیونیستی دعوت کرد

رئیس جمهور لبنان در حالی بر «مقاومت» در برابر رژیم صهیونیستی تاکید می کند که برخی شیوخ عرب مدتی است در خیانت به آرمان فلسطین و نزدیکی به رژیم صهیونیستی از هم سبقت می گیرند.

سرویس خارجی- «آرمان فلسطین» در بین پادشاهان کشورهای- مرتجع عربی به فراموشی سپرده شده است و به جای آن عادی سازی روابط با اسرائیل در جریان است. اما تمام جهان عرب در این مورد نظر یکسانی ندارند و رئیس جمهور لبنان همچنان اسرائیل را به عنوان «بزرگترین دشمن» معرفی می کند. به گزارش تسنیم، «میشل عون» در جریان دیدار با «تجمع عربی اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت» به ریاست «یحیی غدار» دبیرکل آن در بیروت گفت: «در مرز لبنان دشمنی است که می خواهد زمین را بگیرد و هویت فلسطینی را از بین ببرد و تاریخ آن را محو کند زیرا خودش را صاحب زمین می داند.»

«میشل عون» در حالی که خواستار «همبستگی» برای از «بین بردن تروریسم» و «مقابله با اسرائیل» شد تاکید کرد: «اگر مغلوب شویم، دستکم وظیفه خود را انجام داده ایم.» رئیس جمهور لبنان این را هم گفت که «مقاومت ما، یک حق است و از حقی مقدس دفاع می کنیم یعنی حق انسان در هویت و سرزمینش و اگر از این اصل دست برداریم، تاریخ درباره ما قضاوت خواهد کرد.»

وی افزود: «اگر امکاناتی برای موفقیت داریم، نباید پا پس بکشیم و این امکانات در صورت اتحاد و برخورد صریح و شفاف با یکدیگر وجود دارد.» میشل عون در ادامه به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: «در مرز لبنان یک دشمن وجود دارد و باید سیاستش را عمیقا بفهیم تا اشتباه نکنیم. این دشمن می خواهد سرزمین را بگیرد و هویت فلسطینی ها را از بین ببرد و آن را از تاریخ محو کند زیرا خودش را صاحب زمین می داند». وی تاکید کرد: «نمی توانیم درقبال مسئله ای که ما با نتایج آن زندگی می کنیم، بی طرف باشیم؛ علاوه بر اینکه فلسطینی ها در لبنان تا امروز با تراژدی کوچاندن خودشان زندگی می کنند.»

«یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان نیز در این مورد گفت، با تاکید ژنرال «میشل عون» رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع، دولت و دستگاه های امنیتی و نظامی لبنان موظف شده اند تا سازوکارهای مبارزه جدی با تروریسم، مزدوران رژیم صهیونیستی و قاچاقچیان مواد مخدر را آماده و اجرا کنند.