آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
صفحه آخر
۱۲

هاآرتص: ترامپ، انتقال سفارت آمریکا به قدس را لغو کرد

برخی منابع غیررسمی صهیونیستی می گویند، آمریکا از طرح انتقال سفارت خود به بیت المقدس عقب نشینی کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که طی 2 هفته گذشته برخی از جنجالی ترین وعده های انتخاباتی اش را با وجود ایجاد بحران در آمریکا و اروپا عملی کرده، به نظر می رسد از وعده انتقال سفارت خود «از تل آویو به بیت المقدس» عقب نشینی کرده است.

این ادعا البته نه از سوی کاخ سفید بلکه از سوی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مطرح شده است.

دیروز خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «هاآرتص» گزارش کرده که رئیس جمهور آمریکا طی دستوری، برنامه انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را متوقف کرده است.

البته ترامپ برای اینکه ابهت پوشالی خود را در برابر رای دهندگانش حفظ کند، علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در ارتباط با اعتراض این تشکیلات علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی، موضع تندی گرفت؛ ترامپ غیرمستقیم به سران تشکیلات پیام داد به پیامدهای مراجعه به دادگاه بین المللی لاهه بیندیشند! رئیس جمهور آمریکا گفت اگر تشکیلات خودگردان علیه اسرائیل به دادگاه بین المللی شکایت کند، واشنگتن مجازات های شدیدی را علیه تشکیلات خودگردان اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، پیام ترامپ از طریق کنسولگری آمریکا و طی تماس تلفنی با یکی از رهبران تشکیلات، به «محمود عباس» ابلاغ شده است.

شهرک سازی

به نظر می رسد کاخ سفید در ارتباط با حمایت از سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی نیز به طور نامحسوسی عقب نشینی کرده است؛ به گزارش ایسنا، کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرده، هرچند شهرک سازی (اسرائیل) مانعی برای صلح نیست، ولی ممکن است برای حل درگیری های بین دو طرف، سودمند نیز نباشد!

در همین حال، از فلسطین اشغالی خبر رسیده که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به ایجاد یک شهرک جدید برای ساکنان منطقه «عامونا»، خود را متعهد دانست!

به اعتقاد کارشناسان، در صورتی که رژیم اسرائیل به شهرک سازی ادامه دهد و آمریکا هم از این سیاست تل آویو، حمایت کند، شکاف موجود میان تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و دولت حماس در غزه کمتر خواهد شد. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، طرفدار مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی است. ولی از این پس وی در برابر شهرک سازی و جابه جایی سفارت آمریکا به بیت المقدس، مجبور است که خود را با انقلابیون فلسطینی همراه کند.