آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
صفحه آخر
۱۲

تهدیدها جواب نداد؛د ادامه راهپیمایی بزرگ در حمایت از شیخ عیسی قاسم

علی رغم تهدیدات و حملات نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و سرکوب معترضان، مردم این کشور هنوز در حمایت از «شیخ عیسی قاسم» به خیابان ها می آیند و خواستار آزادی رهبرشان هستند.

سرویس خارجی- رژیم بحرین که با تیرباران سه جوان بی گناه معترض حس می کرد رعب و وحشت در دل مردم این کشور ایجاد کرده، هر روز در مقایسه با روزهای قبل، با اعتراضات گسترده تری مواجه می شود و حملات روزهای اخیر نیز که جراحت و شهادت شماری از معترضان را به دنبال داشت هم نتوانست، پرونده اعتراضات را ببندد.

به گزارش تسنیم، جمع کثیری از شهروندان بحرینی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور، در میدان «الفداء» منطقه «الدراز» واقع در غرب «منامه» تجمع کردند و در حمایت از وی شعار دادند. شماری از معترضان نیز با پوشیدن کفن، به خیابان ها آمدند تا به آل خلیفه بگویند که از مرگ هراسی ندارند.

بیش از هفت ماه است که شیخ عیسی قاسم تحت بازداشت خانگی قرار دارد و مردم در این مدت مقابل خانه رهبرشان تحصن کرده اند. وزارت کشور بحرین از 11 خرداد گذشته تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو کرده است! اخیرا نیز دادگاه آل خلیفه بار دیگر محاکمه این عالم شیعه را برای چندمین بار به تعویق انداخت و به 24 بهمن موکول کرد.

«شیخ» عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می آید. این عالم شیعی که در نجف تحصل کرده، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971، از نجف به بحرین رفت. این عالم بحرینی در همان زمان با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال مجلس، او نماینده مردم بود.

بحرین از 25 بهمن سال 1389 تاکنون شاهد قیام مردم علیه رژیم آل خلیفه بوده و هست و اگر حمایت های آمریکا و انگلیس از حاکمان بحرین نمی بود، تاکنون مردم تومار حاکمیت آل خلیفه بر این کشور را درهم پیچیده بودند. مردم بحرین خواستار آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن یک نظام منتخب در کشور خود هستند. در حال حاضر و با توجه به اینکه، سالگرد قیام مردم بحرین در حال نزدیک تر شدن است، اعتراضات در حال گسترده تر شدن است و همین مسئله، سران رژیم بحرین را به شدت نگران کرده است.

روز 14 فوریه (26 بهمن) سالروز آغاز قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه است.