آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
صفحه آخر
۱۲

در جریان یورش به کاخ ریاست جمهوری؛ ماموران دادستانی کره جنوبی با نیروهای گارد ریاست جمهوری درگیر شدند

ماموران دادستانی کره جنوبی که قصد تفتیش کاخ ریاست جمهوری را داشتند، با نیروهای گارد ریاست جمهوری درگیر شدند و نتوانستند وارد آن جا شوند.

ماموران دادستانی کره جنوبی در جریان یورش به کاخ ریاست جمهوری که روز گذشته صورت گرفت، قصد ورود به مکان های مختلف از جمله محل اقامتی «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور را داشتند تا محل کار وی را مورد بازرسی قرار دهند. این اقدام ماموران دادستانی اما با واکنش گارد ریاست جمهوری همراه شد.آنها با دادستان درگیر شده و از ورود آنها ممانعت کردند. به گزارش ایرنا، هفته هاست که ماموران دادستانی در تلاشند تا محل اقامت رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری را مورد تفتیش قرار دهند، بخصوص از زمانی که خانم «پارک» در ماه دسامبر در پارلمان استیضاح شد، تلاش ها در این رابطه بیشتر شد. کاخ ریاست جمهوری دارای مصونیت قضایی است و کسی حق تفتیش آن مکان را ندارد. گفته می شود در جریان یورش ماموران به «کاخ آبی»، گارد نهاد قاطعانه با آنها برخورد کرده و اجازه نداده است وارد این محل کاملاامنیتی شوند. نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده به دادستان ها اجازه ورود به این محل داده نخواهد شد اما اگر آنها سند خاصی را مد نظر دارند در اختیارشان گذاشته می شود.

رسوایی رئیس جمهور کره جنوبی پس از آن شروع شد که مشخص گردید زنی به نام «چوی سون سیل» که رابطه نزدیکی با رئیس جمهوری کره جنوبی دارد آزادانه در نهاد رفت و آمد می کرده و به اسناد محرمانه دسترسی داشته و از طریق ارتباط با رئیس جمهور توانسته است 65 میلیون دلار را به دو شرکت زیر مجموعه خود واریز کند. انتشار این رسوایی خشم مردم کره جنوبی را به همراه داشت. اعتراض های گسترده و متعدد خیابانی سرانجام منجر به استیضاح رئیس جمهور در پارلمان این کشور شد. «پارک» تا اعلام نتایج قطعی تحقیقات «معلق» خواهد ماند.