آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
شهرستان ها
۷

اختصاص تسهیلات طرح های اشتغال زایی روستایی به استان سمنان

مدیرکل امور روستایی استانداری سمنان گفت: 200 میلیارد ریال تسهیلات طرح های اشتغال زایی روستایی به استان سمنان اختصاص یافت.

کمال طاهریان در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان گرمسار با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری و استانداری سمنان اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات طرح های اشتغال زایی در حوزه روستاها با سود تسهیلات 8درصدی پرداخت می شود.

وی سهم استان سمنان را در تسهیلات این طرح 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 2/5میلیارد تومان از این تسهیلات به شهرستان گرمسار و 1/8میلیارد تومان به شهرستان آرادان اختصاص یافت.

مدیرکل امور روستایی استانداری سمنان با اشاره به برخی طرح های دولت در حمایت از طرح های مستقر در روستاها و مناطق محروم، بیان کرد: دولت از روستانشینانی که در قالب شرکت تعاونی با یکدیگر جمع شوند و آغاز به کار کنند وام با بهره 3 درصد می دهد.

طاهریان با بیان اینکه جمع کردن مردم روستا در گروه هایی در قالب تعاونی کار سختی است، اظهار داشت: تعدادی طرح در زمینه تعاونی ها در سطح روستاهای استان سمنان تعریف کرده ایم و از مجموع 10 میلیارد تومان تسهیلاتی که در سطح استان مصوب شد یک طرح با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان برای کارخانه تولید لبنیات در گرمسار مصوب شد. وی اذعان داشت: این کارخانه تولیدی زمینه اشتغال 100 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده و بیش از یک هزار نفر از گاوداران را حمایت کرد.