آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
شهرستان ها
۷

رئیس مجمع نمایندگان استان: پرداخت مالیات چند برابری در آذربایجان شرقی خلاف واقعیت است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی درباره میزان افزایش مالیات مردم این استان در سال آینده گفت: پرداخت مالیات چند برابری در آذربایجان شرقی خلاف واقعیت است.

محمدحسین فرهنگی در جمع فعالان اقتصادی تبریز با اشاره به شایعات اخیر در خصوص میزان افزایش مالیات مردم آذربایجان شرقی در سال آینده، اظهار داشت: تنها درصد رشد پایه مالیات نسبت به مصوب سال 95 افزایش یافته و آنچه که گفته می شود این استان چند برابر تهران و سایر کلانشهرها مالیات پرداخت خواهد کرد، خلاف واقعیت است.

وی افزود: به طور مثال در لایحه بودجه سال 96، استان هایی همچون چهارمحال بختیاری نسبت به سال پایه رشد 31 درصدی خواهد داشت و یا استان اصفهان نیز دو و نیم برابر مردم آذربایجان شرقی مالیات پرداخت خواهند کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو دلیل افزایش مالیات در استان ها را رونق اقتصادی این استان ها عنوان کرد و گفت: کم بودن پرداخت مالیات برای یک استان، یک حسن به حساب نمی آید چرا که در استانی که گردش و رونق اقتصادی وجود داشته باشد مالیات پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی در استان باید دفاتر مالی خود را بدون هیچ اشکالی تدوین کنند، تصریح کرد: اگر مشکلی متوجه فعالان اقتصادی استان باشد، نمایندگان استان حاضر به رسیدگی به مشکلات آنان خواهند بود.

فرهنگی تصریح کرد: 50 درصد مازاد مالیات به استان بازگردانده خواهد شد که کاهش مالیات ضربه ای برای مردم این استان خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر رشد مالیاتی در رتبه 15 کشوری و از نظر میزان مالیات پرداختی در رتبه هفتم کشوری قرار گرفته است.