آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پسری که در گذر زمان سنگ می شود!

کودک هشت ساله بنگلادشی دچار بیماری پوستی نادری شده است که به مرور زمان پوستش ضخیم و تبدیل به سنگ می شود.

به گزارش فارس، این پسربچه که «مهندی» نام دارد، از مدرسه رفتن و بازی با دوستانش محروم شده و مجبور است به علت بیماری نادر خود در خانه محبوس باشد.

«مهندی» به علت شرایط خاص بیماری خود به هر چیزی که دست بزند، درد بسیار بدی را باید تحمل کند، به همین دلیل سعی می کند از همه چیز دوری کند.

بیماری سخت پوستی وی باعث شده از جامعه نیز طرد شود و اهالی نیز از وی متنفرند! به همین دلیل مادرش او را از همه دور نگه می دارد تا پسرش علاوه بر درد بیماری غصه رفتار مردم را نیز نخورد.

در حالی‎که صورت او طبیعی به نظر می آید، اما پوست بدنش ضخیم و پوسته پوسته است. انجام کارهای شخصی برای او بسیار دشوار است و برای هر بار لباس پوشیدن مجبور است درد شدیدی را تحمل کند.

به گفته مادر مهندی، او از تولد بیمار نبود، بلکه بعد از مدتی بیماری او عود کرد و به دلیل این که مردم به مهندی به دلیل بیماری اش ناسزا می گفتند، مجبور به حبس او در خانه شده است. او افزود: هیچ کس حاضر نیست کنار مهندی غذا بخورد و مردم روستا مهندی را برای بیماری اش مقصر می دانند. حتی مادرشوهرم به دیدن او نمی آید، مهندی از درد گریه می کند و از رفتار ناشایست دیگران غصه می خورد. او تمام روز را از درد و تنفر دیگران گریه می کند.

او از دولت بنگلادش خواست برای درمان فرزندش کاری بکنند.

گفتنی است، مهندی در یکی از روستاهای بنگلادش به دنیا آمده و فرزند سوم خانواده است.