آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جراح 90 ساله!

مسن ترین جراح روسیه در آستانه 90 سالگی است و به قدری به کارش عشق دارد که پس از 68 سال کار مداوم قصد بازنشستگی ندارد.

به گزارش فارس، «آلا» که جراح عمومی در روسیه است، 89 سال دارد و الان 68 سال است که به جراحی در بیمارستانی در «ریازان» روسیه مشغول است.

این جراح موفق و سالخورده که قصد بازنشست شدن ندارد، همانند روزهای جوانی کارش را با دقت انجام می دهد و جزء پزشکان مسئولیت پذیری است که در اتاق جراحی با حواس جمع بر سر بیمار حاضر می شود و جراحی اش را بدون خطا و آسیب به بیمار به پایان می رساند.

«آلا» که بیش از 10 هزار جراحی در طول این سالیان انجام داده، هنوز می تواند در هر روز چهار عمل جراحی را بپذیرد و بدون هیچ مشکلی آنها را به اتمام برساند.

مسن ترین جراح روسیه در آستانه 90 سالگی است و به قدری به کارش عشق دارد که پس از 68 سال کار مداوم قصد بازنشست شدن ندارد.

این پزشک روسی که در بیمارستانی در شهر «ریازان» در نزدیکی مسکو مشغول به کار است، در پاسخ به این سوال که چرا دوست ندارد بازنشسته شود، گفت: پزشکی یک حرفه نیست، یک شیوه زندگی است و من به شغلم عشق دارم.

ریازان از شمال با استان ولادیمیر، از شمال شرقی با استان نیژه گوراد، از شرق با جمهوری ماردوویا، از جنوب شرقی با استان پنزا، از جنوب با استان های تامبوف و لیپتسک، از غرب با استان تولاو از شمال غربی با مسکو همسایه است.

یکی از بیماران او می گوید: وقتی دیدم یک جراح خیلی سالخورده می خواهد من را عمل کند، خیلی ترسیدم و برایم سخت بود به او اعتماد کنم، اما قبل از آن که بیهوش شوم، سرعت عمل و پرانرژی بودن وی خیالم را آسوده کرد.