آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
اخبار کشور
۱۰

در جمع نخبگان اردستانی؛ لاریجانی: نواقص بخش تولید باید برطرف شود

رئیس مجلس گفت: حرکت های مهمی در بخش تولید در کشور صورت گرفته، البته نواقصی هم داریم که باید برطرف شود.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جمع نخبگان اردستانی که در محل مهدیه تهرانپارس برگزار شد با بیان اینکه امروز شاهد داغ ترین شرایط در منطقه هستیم، تصریح کرد: اکثر کشورهای منطقه امروز دچار ناامنی هستند و در این شرایط بسیار داغ و پرماجرای منطقه، جمهوری اسلامی ایران رفتار پسندیده همراه با یک تصمیم گیری بهنگام همواره دارد و از طرفی دارای امنیت پایدار است.

وی با اعلام اینکه پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب وزانت جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای افزایش یافته است، گفت: در شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده و پختگی لازم را دارد که این برای ما دستاوردهای زیادی به همراه داشته است.

لاریجانی با بیان اینکه در بعد مسائل اقتصادی هم پیشرفت های بسیار خوبی در کشور داشته ایم، با تاکید بر اینکه حرکت های مهمی در بخش تولید در کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: البته نواقصی هم داریم که باید برطرف شود.

رئیس مجلس با اعلام اینکه سرمایه گذاران به راحتی در مناطق در حال توسعه سرمایه گذاری نمی کنند و این یکی از مشکلات کشور است، اظهار داشت: به دلیل دسترسی سخت به این مناطق باید موتور محرکی برای سرمایه گذاران در این مناطق ایجاد کرد، به نظر می رسد باید صندوق های خصوصی به این افراد وام بدهند به بخش های دولتی که خوشبختانه از اینگونه موارد در برنامه ششم توسعه مصوبات زیادی داشتیم تا سمت گیری ها به آن اهداف باشد.

لاریجانی ادامه داد: ظرفیت اقتصادی برای اینکه جوانان آن مناطق را پوشش دهند وجود ندارد؛ از طرفی موضوع خشکسالی هم اضافه شده، اما هنوز از ظرفیت معادن در کشور به درستی استفاده نشده است. 5 الی 6 درصد بیشتر معادن کشور اکتشاف نشده اند، بنابراین باید در این زمینه ها تدابیر اساسی اندیشیده شود.