آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۵۳
اخبار کشور
۱۰

وزیر دفاع: آزمایش موشکی ایران موفقیت آمیز بود

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آزمایش موشکی اخیر کشورمان، گفت: این آزمایش موشکی موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش تسنیم وی افزود: تست های موشکی ایران هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه 2231 نداشته و ندارد.

گفتنی است سردار حسین دهقان وزیر دفاع روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر آزمایش موشک بالستیک گفت: آنچه که در مورد تست های موشکی مطرح شده است، باید بگویم که هیچ مغایرتی نه با برجام و نه با قطعنامه 2231 دارد.

وی تاکید کرد: این در برنامه های جاری ما بوده است و ما همواره اعلام کرده ایم که برنامه های خودمان را در حوزه تولیدات اقلام دفاعی برای دفاع از منافع ملی همواره همان گونه که برنامه ریزی کرده ایم، ادامه می دهیم و هیچ چیز نمی تواند برنامه و اهداف ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در دنیایی که قدرت ها این گونه اشتلم می کنند، یک ملت زنده باید همواره در بالاترین سطوح، خود را آماده دفاع کند و آنچه که به عنوان تست موشکی مطرح شده است، در ادامه برنامه های ما بوده است و ما برنامه های خود را مطابق با دستوری که رئیس جمهور در اواخر سال گذشته ابلاغ کرد، با سرعت و دقت بیشتری ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: همواره گفته ایم ما هیچ گاه از توسعه و تقویت بنیه دفاعی خود جز دفاع از اهداف و منافع مان، هیچ هدف و نظر دیگری نداریم و در این مسیر نیز نه تنها به اجازه کسی نیاز نداریم، بلکه اجازه دخالت به هیچ کس را هم نخواهیم داد. ملت ما همه مسیر را آزموده و دنیا نیز آزموده است که نمی تواند با این حرف ها و اقدامات تاثیری در اراده این ملت بگذارد.