آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۳
صفحه اول
۱

دور دنیا

نماز جماعت یمنی های معترض در قلب نیویورک

جامعه یمنی های مقیم آمریکا مغازه های خود را در شهر نیویورک بستند و علاوه بر برگزاری تظاهراتی گسترده علیه فرمان منع ورود مسلمانان به ایالات متحده، در منطقه بروکلین نماز جماعت برگزار کردند.

پس از فراخوان گروه های مسلمان در شبکه های اجتماعی و جامعه یمنی ‎های مقیم آمریکا، بیش از یکهزار مغازه از ساعت 20 روز پنجشنبه فعالیت خود را متوقف کردند./ رویترز

آرنولد خطاب به ترامپ: بیا جایمان را عوض کنیم

آرنولد شوارتزنگر، بازیگر مطرح آمریکایی در واکنش به اظهارات تحقیرآمیز رئیس جمهور آمریکا در مورد نحوه اجرایش در یک برنامه تلویزیونی، به وی پیشنهاد داد جایشان را با هم عوض کنند.

به گزارش پرس تی وی، شوارتزنگر با انتشار یک پیام ویدئویی در شبکه اجتماعی توییتر، دونالد ترامپ را خطاب قرار داد و گفت: «هی دونالد. یک فکر عالی دارم. چرا شغلمان را با هم عوض نمی کنیم؟ تو بیا به تلویزیون چون در جذب تماشاگر متخصص هستی و من کار تو را به عهده می‎ گیرم تا مردم بالاخره بتوانند بار دیگر خواب راحتی داشته باشند.»

لندن: رفراندوم دوم را فراموش کنید

دولت انگلیس به اسکاتلند اعلام کرد باید هرگونه امیدواری برای برگزاری دومین رفراندوم استقلال پیش از سال 2020 را کنار بگذارد.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس به روزنامه هرالد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت لندن روند برگزاری رفراندوم جدید استقلال در اسکاتلند را تسهیل می کند یا خیر، گفت: نه هرگز. آنها باید چنین چیزی را فراموش کنند./ ایسنا

ترامپ، حمله موزه لوور را گردن مسلمانان انداخت

با آن که مسئولان فرانسه تاکنون هویت یا تابعیت عامل حمله ظهر جمعه به موزه «لوور» در مرکز شهر پاریس، پایتخت این کشور را اعلام نکرده اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد عامل حمله یک اسلامگرای افراطی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در این باره در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: یک تروریست اسلامگرای افراطی به موزه لوور در پاریس حمله کرد؛ فرانسه بار دیگر روی لبه پرتگاه قرار دارد./ جام جم