آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۳
فرهنگ و هنر
۱۶

کتاب

انتشار «انجمن یوزهای شریف»

حمید اباذری پس از نگارش رمان «انجمن یوزهای شریف»، نخستین رمان بزرگسالانه خود را با عنوان «شمایل حیرانی» نوشت.

به گزارش ایسنا، «انجمن یوزهای شریف» که ویژه نوجوانان نوشته شده درباره یوزپلنگ ایرانی بوده و قرار است توسط انتشارات فنی ایران که اخیرا در بحث محیط زیست با برپایی جشنواره «سپیدار» فعالیت داشته، راهی بازار شود.

همچنین رمان «شمایل حیرانی» به قلم این نویسنده زندگی یک هنرمند را در چهار فصل و در چهار فضای مختلف ترسیم می کند و هم اکنون برای بررسی در اختیار ناشر قرار دارد. پیشتر مجموعه داستان «عاشقی با حال و هوای پشه های لهیده» به قلم اباذری در حوزه ادبیات بزرگسالان منتشر شده بود.«اژدهای عینکی کله اره ای» هم یکی از آخرین آثار چاپ شده اوست که ویژه کودکان نوشته و در سال جاری راهی بازار شده است. این داستان در قطع خشتی و در 32 صفحه در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

«شهید روز هشتم»رونمایی می شود

کتاب «شهید محمد کچویی» در مراسمی با حضور خانواده وی در خانه کتاب رونمایی می شود.

به گزارش مهر، مراسم رونمایی از کتاب شهید محمد کچویی با عنوان «شهید روز هشتم»، از مبارزان پیش از انقلاب و اولین رئیس زندان اوین پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 20بهمن از ساعت 16 در خانه کتاب در خیابان انقلاب بین فلسطین و خیابان ولی عصر پلاک 1080 برگزار خواهد شد.

در این مراسم خانواده این شهید و برخی از دوستان دوران مبارزات وی همانند جواد منصوری، عزت مطهری، اسدالله بادامچیان و... حضور خواهند داشت و درباره این شهید شاخص دوران انقلاب سخنرانی و بیان خاطرات خواهند داشت.

کتاب شهید محمد کچویی در 500 صفحه و بیش از هفت فصل، در بیش از چهار سال گردآوری شده است و سعی شده در آن به صورت کامل به دوران مبارزات انقلابی و فراز و فرودهای زندگی شهید محمد کچویی تا روز شهادت وی پرداخته شود. این کتاب در بهمن امسال و توسط انتشارات صفحه سفید منتشر و توزیع شده است