آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۳
فرهنگ و هنر
۱۶
نگاه هفتم

جشنواره ای برای همه اهالی سینما

علی سرتیپی (تهیه کننده سینما)

همان طور که سال گذشته شاهد فیلم های متفاوت و متنوعی در جشنواره فیلم فجر بودیم، امسال هم همین اتفاق افتاده است و فیلم های متفاوت، جذاب و مردم پسندی در این رویداد سینمایی حضور دارند. خوشبختانه فیلم هایی که در این دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارند، به سلایق مختلف مردم پاسخ مثبت می دهند و دلیل استقبال تماشاگران از فیلم ها هم همین است.

جشنواره فیلم فجر که 34 دوره خود را پشت سرگذاشته و الان دوره سی و پنجم را سپری می کند، نقش و جایگاه مهمی در سینمای ایران دارد و بهترین بازیگران، بهترین کارگردان ها، بهترین تهیه کننده ها و همه عوامل سینما دوست دارند در آن حضور و کار داشته باشند. این در حالی است که در دیگر جشنواره های فرهنگی و هنری فجر مثل تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی، بسیاری از بزرگان یا شرکت نمی کنند یا شرایط حضورشان وجود ندارد، اما سینما این طور نیست و جشنواره فیلم فجر، رویدادی است که همه سینماگران با هر تفکری مشتاق حضور در آن هستند و دوست دارند فیلم هایشان در آن نمایش داده شود و موردتوجه قرار بگیرد.

یکی از ویژگی های این دوره جشنواره فیلم فجر، برگزاری تقریبا همزمان آن در تهران و شهرستان هاست. من به عنوان یک تهیه کننده و پخش کننده سینما، موافق این تصمیم مسئولان جشنواره هستم. به نظرم اگر فیلم ها خوب باشند، نه تنها این برگزاری همزمان و سراسری جشنواره در کشور، به فیلم ها و اکران عمومی ضربه نمی زند، بلکه حتی به نفع خود سینماست. ضمن این که به هرحال نمایش فیلم در ایام جشنواره و در شهرستان ها، کمک مالی هم به فیلم ها محسوب می شود. همچنین اگر فیلم ها خوب باشند، این نمایش آنونس خوبی برای اکران عمومی آنها در شهرستان ها به حساب می آید.