آرشیو شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۳
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

اعطای نشان به استاد «عثمان محمدپرست»

استاندار خراسان رضوی طی دیداری ضمن تجلیل از استاد عثمان محمدپرست، نشان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام را به ایشان اعطا کرد.

به گزارش موسیقی ما، عثمان محمدپرست معروف به «عثمان خوافی» هنرمند دوتارنواز ایرانی متولد خطه خواف از توابع خراسان رضوی است که از ده سالگی با دوتار مانوس بوده است.

تلفیق موسیقی شرق و غرب در «گیلگمش»

آلبوم موسیقی «گیلگمش» که سعی در پیوند موسیقی شرق و غرب دارد، به نوازندگی، آهنگسازی، تنظیم و تهیه کنندگی پیام رونق بزودی رونمایی می شود.

به گزارش جام جم، پیام رونق همچنین نوازندگی ساز دیجیریدوو از سازهای بومیان استرالیا را در این آلبوم به عهده دارد و میلاد درخشانی سرپرست و رهبر ارکستر افشارستان نوازندگی ساز عود را در این آلبوم عهده دار است.

محسن شریفیان سرپرست و مدیر گروه لیان نیز با نوازندگی ساز نی انبان از سازهای شرقی جنوب ایران و ژوبین کلهر نوازنده بین المللی سازهای کمان و کمانچه با نواختن سازهای زهی در این آلبوم پیام رونق را همراهی می کنند. احسان شفیعی نوازنده سازهای کوبه ای و یکی از اعضای گروه کاکوبند که مدیریت گروه روزبه نعمت اللهی را نیز به عهده دارد در این آلبوم به نوازندگی ساز پرکاشن و سازهای کوبه ای پرداخته است.

به گفته، پیام رونق گیلگمش از هشت قطعه بی کلام در فضاسازی های موسیقی الکترونیک غربی و ترکیب آن با ملودی های کمتر استفاده شده موسیقی مشرق زمین تشکیل شده است.

او با بیان این که ساخت این آلبوم در سال 94 آغاز شد و میکس و مستر اثر نیز پاییز 95 به پایان رسید، در پاسخ به این که چرا نام گیلگمش را برای این آلبوم در نظر گرفته است، گفت: این آلبوم برگرفته از حماسه گیلگمش و تلاش او برای جریان یافتن زندگی است.مراسم رونمایی این آلبوم 22 بهمن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نوازندگان و عوامل تهیه آن در گالری کناک برگزار می شود.