آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۹
اجتماعی
۴

وزیر بهداشت خبر داد: بزودی، تولید واکسن فلج اطفال در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در موسسه انستیتو پاستور ایران از اتمام مراحل تولید واکسن فلج اطفال در کشور خبر داد و گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهوری، تا حدودی توانسته ایم در حوزه واکسن به خودکفایی برسیم و واکسن تزریقی فلج اطفال به فهرست 10 واکسن تولید داخل اضافه می شود.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین انستیتو پاستور و شفا دارو، گفت: امضای این تفاهمنامه برای تولید واکسن فلج اطفال بود که تمام مراحل از عملیات ابتدایی تا دستیابی به محصول نهایی آن در آینده نزدیک در کشور طی خواهد شد.هاشمی با اشاره به اقدام های انستیتو پاستور در راه اندازی شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: انستیتو پاستور در این سه سال اقدام های خوبی را انجام داده و تاکنون نزدیک به 40 شرکت دانش بنیان را تحت حمایت خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم، تاکید کرد: با حمایت از سوی دولت، بانک مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکیه بر دانشمندان خود می توانیم به سرعت پیشرفت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نتایج توافق هسته ای به ما کمک کرده تا بتوانیم محصولات با کیفیت بالارا با ایجاد تعامل با سایر کشورها صادر کنیم، گفت: ما دانشمندان خوبی در کشور داریم اما برای این دانشمندان نیازمند امکانات و حمایت هستیم که باید از طریق کمک های دولت و همین طور خیرین برآورده شود.وی از شرکت های بزرگ، بازرگانان، سرمایه گذاران و بخصوص بانک ها دعوت کرد تا با صرف هزینه و ساخت آزمایشگاه های مجهز در انستیتو پاستور، زمینه را برای فعالیت محققان جوان کشور فراهم کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر سربلندی کشور، درآمدزایی زیادی را در پی خواهد داشت و از بیماری و معلولیت بسیاری از مردم جلوگیری خواهد کرد.

هاشمی با اعلام رقم 200 میلیون دلار صادرات، افزود: البته ما از این رقم راضی نیستیم ولی به آینده امیدواریم که در آینده با ایجاد فضای آرامش و سرعت بخشیدن به کارها این رقم را افزایش دهیم.