آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۶۴۲۹
اجتماعی
۴

آغاز صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره ازدواج

وزیر ورزش و جوانان گفت:دریافت تاییدیه از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در کنار برخی مجوزهای صوری باید در ثبت ازدواج الزامی شود. مسعود سلطانی فر افزود: اکنون شرایط مناسب برای پیشرفت و آینده ای مناسب در کشور فراهم شده است.

وی در مراسم اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با بیان اینکه شاید برخی از افراد ندانند چه تهدیدات بزرگی بر کشور سایه انداخته بود، افزود: در سه سال و نیم از فعالیت دولت یازدهم، این دولت سایه جنگ را از سر کشور برداشت.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید تنها نخبگان کشور که در خارج از کشور تحصیل کرده و به تخصص های پزشکی و جسمی نائل آمده اند شناخته شوند و باید به نخبگانی که بی نام و نشان در زمینه آموزش و سلامت روحی ایرانیان می کوشند نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه علوم انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ارزش ویژه علوم انسانی درکشورهای پیشرفته شناخته شده و بر آنها تمرکز دارند.

سلطانی فر اضافه کرد: در نظرگرفتن برگه های تایید مشاوره قبل از ازدواج به منظور سبک ازدواج به گونه ای رویایی به نظر می رسد اما باید برای این هدف بزرگ گام های نخست را برداشت و از بزرگی کار نهراسید.

وی گفت: هرچند تمام سخت افزارهای مورد نیاز ازدواج در کشور فراهم نیست اما بسیاری از امکانات و تسهیلات برای ازدواج فراهم شده است.وی افزود: متاسفانه آمارهای طلاق بیشتر از گذشته است و خانواده از آن استحکام لازم که مورد نظر است برخوردار نیست و تنها راهکار در این زمینه تمرکز بر علوم انسانی و تربیت و پرورش انسان هاست.

یک میلیون نفر بیمه ازدواج می شوند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بیمه ازدواج یک میلیون نفر تا سال 96 خبر داد.

محمدرضا رستمی گفت: تاکنون 2200 متقاضی برای کسب مجوز مرکز مشاوره در سامانه وزارت ورزش و جوانان نامنویسی کرده اند.

وی افزود: این تقاضاها پس از طی مراحل قانونی و تخصصی و علمی در صورت دارا بودن شرایط لازم به کسب مجوز می انجامد.