آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۷
حوادث
۱۹

پاتک پلیس به 140 سارق پایتخت

140 سارق و مجرم تهران در عملیات همزمان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این طرح گفت: همان طور که به شهروندان قول داده بودیم تا پایان سال سارقان و مجرمان تهران را دستگیر کنیم، عملیاتی در پایتخت برای برخورد با مجرمان و سارقان اجرا شد. دراین عملیات 140 نفر از سارقان و مجرمان دستگیر شدند و بجز یک نفر از مجرمان، بقیه آنها مرد بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در باره میانگین سنی متهمان، افزود: میانگین سنی متهمان بین 17تا 38 سال بوده است. سارقان و مجرمان در قالب 29 باند مجرمانه بودند که ده باند سارق و زورگیر، ده باند سارقان خانه و 9 باند دیگر سارقان خودرو بوده اند.

محمدیان در رابطه با اموال کشف شده، تصریح کرد: بخشی از اموال شامل خودرو و وسایل خودرو بوده که در پاتوق های این افراد کشف شده است. 53 درصد متهمان سابقه کیفری داشته و بقیه بدون سابقه بوده اند. وی در رابطه با آمار سرقت در پایتخت اظهار کرد: طی ده ماهه امسال 13درصد کاهش سرقت در تهران داشته ایم.

رئیس پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: باتوجه به این که پایان سال است و ممکن است اقدامات مجرمان و سارقان بیشتر شود، پلیس اقدامات خود را به شکل محسوس و نامحسوس انجام می دهد. اما به شهروندان توصیه می کنیم هنگام نزدیک شدن موتورسواران به آنها، مراقب خودشان باشندو همچنین دقت خود را در حمل وجوه نقد بالاببرند و از محل های پر تردد عبور کنند. وی در رابطه با متهم زن دستگیر شده، گفت: این خانم توسط پایگاه سوم دستگیر شد و جرم او همدستی در سرقت خودرو، حمل و فروش وسایل سرقتی خودروست.در جریان دستگیری متهمان دو قبضه اسلحه گرم کشف شد.