آرشیو چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۵۷
حوادث
۱۹

2 روایت از یک تیراندازی

با بقیه متهمانی که در طرح پلیس آگاهی دستگیر شده اند فرق دارد. نه سارق است نه زورگیر. فقط مثل آنها متهم است. متهم به سوءقصد به جان همسرش است.

به سوی او شلیک کرده اما شانس آورده که گلوله به همسرش اصابت نکرده است. می گوید: همسرم هشت سال از خودم بزرگ تر است. او برای پول وارد زندگی ام شد. 11 ماه است که با هم اختلاف داریم. حالاهم 264 میلیون تومان مهریه اش را می خواهد. به او گفتم ندارم. بیا ده میلیون می دهم و بقیه را قسطی پرداخت می کنم اما قبول نکرد. دیگر هیچ راهی برای من نگذاشته بود. چند روز قبل از تیراندازی به غرب کشور رفتم و اسلحه کلت را 600 هزار تومان خریدم. 24 دی با او به بهانه رفتن به دادگاه قرار گذاشتم. دوباره خواستم از مهریه اش بگذرد اما قبول نکرد. من آدمی نیستم که در زندان دوام بیاورم. وقتی دیدم اصرارهایم بی فایده است، گلوله ای هوایی شلیک کردم.

پسر 23 ساله که نمی خواست به خاطر مهریه زندانی شود، حالابه اتهام اقدام به قتل و تیراندازی زندانی می شود. سابقه دار نیست و تاکید دارد همسرش مقصر ماجراست و او مجبور به این کار شده است. اما همسرش روایت دیگری دارد. زن جوان علت اختلاف را کتک های همسرش می داند و می گوید: همسرم مدام مرا کتک می زد. او شکاک بود. چند ماه قبل درخواست طلاق توافقی دادیم اما او اقدامی نکرد. من هم برای این که او مجبور شود طلاقم را بدهد، مهریه و نفقه ام را اجرا گذاشتم. روز حادثه برای رفتن به دادگاه، دنبالم آمد. عصبانی بود و مدعی شد به من علاقه دارد و به رویم اسلحه کشید. گلوله ای شلیک کرد که خودم را کنار کشیدم و به شیشه اصابت کرد. جانم در خطر بود. به همین دلیل خودم را از ماشین در حال حرکت به بیرون پرت کردم.