آرشیو یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

چرا دختر قایقران با اسلالوم خداحافظی کرد؟

سونیا گماری با ورزش حرفه ای خداحافظی کرد، اما می خواهد در مربیگری فعالیت کند.

چند روز پیش، این قایقران رشته اسلالوم خبر خداحافظی خود را از دنیای حرفه ای اعلام کرده بود که برخی سایت ها نوشتند، گماری برای همیشه اسلالوم را کنار گذاشته است. سونیا گماری با تایید خبر کناره گیری اش از اسلالوم تاکید کرده، به عنوان مربی در این ورزش فعالیت هایش را پیگیری می کند.

او می گوید: می خواهم با ورزش حرفه ای به عنوان ورزشکار خداحافظی کنم، اما در حیطه مربیگری اسلالوم دختران فعالیت داشته باشم. اسلالوم تمام زندگی من است و قصد ندارم آن را کنار بگذارم. بهترین اتفاق زندگی من، یعنی کسب برنز مسابقات آسیایی اینچئون در سال 2014 بود که در مدت فعالیت من در این رشته به دست آمده است.

گماری در پاسخ این پرسش که چرا دختران ورزشکار در رشته اسلالوم یکی بعد از دیگری این ورزش را رها می کنند و مربی می شوند؛ گفته: این رشته امکانات و تجهیزات کاملی طلب می کند. البته فدراسیون در آینده نزدیک قرار است امکانات لازم را برای موفقیت ورزشکاران فراهم آورد، اما زمان بر است. فراهم کردن این امکانات همچون تهیه تشک کشتی یا کیسه بوکس نیست. رودخانه ای که سطح بندی شده باشد لازم دارد؛ یعنی جایی که از آب راکد به روان و از آب روان به خروشان سطح بندی شده باشد. راه اندازی رودخانه ای با این شرایط و برپا کردن پایگاه قهرمانی اسلالوم زمان بر و پرهزینه است.

در حال حاضر، کمیته اسلالوم فدراسیون قایقرانی با آینده نگری روی نوجوانان این رشته سرمایه گذاری کرده است. پس مربیگری در شرایط کنونی، بهترین کار ممکن است.