آرشیو یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
یادداشت

دفاع از اعتبار کشتی آزاد

محمد طلایی (سرمربی تیم ملی)

به روزهای مسابقات کشتی جام جهانی نزدیک می شویم. در شرایط کنونی فشار تمرینات کمتر شده است و آنالیز نفر به نفر حریفان را آغاز کرده ایم.

خوشبختانه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم و در آمادگی مطلوبی قرار داریم. در این دوره از رقابت ها به نظر می رسد اصلی ترین حریف ما در دور مقدماتی، ترکیه باشد؛ اما سرمربی روسی الاصل ترکیه از کشتی گیران داغستانی الاصل در ترکیب تیمش استفاده می کند که کار را برای تمام حریفان سخت می کند. البته نباید از حریفان درجه 2 هم غافل شویم زیرا همواره از آنها ضربه خورده ایم. باید بپذیریم گروه مقابل دشوارتر از گروه ماست و تیم های روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و آمریکا نفرات خوبی در اختیار دارند که همه مدعی هستند، اما احساس می کنم آمریکا تیم یکدست تری به نسبت بقیه تیم ها دارد. البته باید ابتدا تمام نگاه و تمرکزمان به گروه خودمان باشد و سپس به فینال فکر کنیم.

برنامه و هدف اصلی ما حرکت رو به جلو و ارائه کشتی های زیبا و هجومی است؛ به همین دلیل سعی کردیم در ترکیب تیم جام جهانی بیشتر از جوانان استفاده کنیم تا هم بتوانیم آنها را محک بزنیم و هم برای المپیک آینده، نفرات خوبی در اختیار داشته باشیم.