آرشیو یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۰
فوتبال ایران
۱۱

مدبر: زلزله نیاید آزادی را برای 50 سال دیگر مقاوم می کنیم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اطمینان داد ورزشگاه آزادی در صورت مقاوم سازی تا 50 سال دیگر هم قابل استفاده است و ریزشی در آن رخ نمی دهد، البته معلوم نیست زلزله احتمالی چه بر سر ورزشگاه بزرگ آزادی بیاورد!

مصطفی مدبر، دیروز طی یک نشست خبری پیرامون نگرانی هایی که درباره ورزشگاه آزادی وجود دارد، تصریح کرد: حادثه پلاسکو یک زنگ خطر بزرگ بود. درباره سازه استادیوم آزادی می توانیم با اطمینان بگوییم که این سازه در برابر مسائلی مانند نشست، آسیبی ندارد و هیچ لرزش نامانوسی در سازه نداشتیم و نداریم، اما مشکلاتی وجود دارد، سازه مریضی دارد و باید آن را برطرف و درمان کنیم تا نیازی به جراحی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: باید کارهایی را درخصوص مقاوم سازی ورزشگاه آزادی انجام دهیم که این کار نیز شروع شده است تا با رفع نواقص و مشکلات بتوان از این استادیوم برای سال های سال استفاده شود. امیدواریم با بودجه مناسبی که در سال های آینده اختصاص می یابد، بتوانیم مشکلات را برطرف و سازه را مقاوم کنیم تا حداقل برای 50 سال آینده از این مکان استفاده شود. تنها عیبی که ممکن است ما را دچار مشکل کند درخصوص زلزله است، اما درباره حضور جمعیت هیچ مشکلی وجود ندارد!

وی خاطرنشان کرد: بتازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می رسد سازه ورزشگاه در حال تکان خوردن است، درحالی که چنین چیزی نیست و این حرکت مربوط به تکان خوردن دوربین است نه حرکت سازه، ممکن است در سازه های فلزی حرکتی انجام شود، اما در سازه های بتنی همچون ورزشگاه آزادی چنین حرکتی غیرممکن است.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درخصوص بودجه مورد نیاز برای مقاوم سازی، بهسازی و به روزرسانی ورزشگاه آزادی گفت: ما برای این کار به 160 میلیارد تومان نیاز داریم و این درخواست را داده ایم که برای دو سال متوالی این پرداخت صورت بگیرد، چون دو سال زمان برای کار مقاوم سازی و به روزرسانی نیاز است. این مبلغ در دولت تصویب و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اعلام شده است، حتی مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بازدیدی از این استادیوم داشتند و امیدواریم در سال 96 بخش اول این پرداخت انجام شود.