آرشیو دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۱
شهرستان ها
۷

وزیر نیرو: خوزستان رتبه نخست تولید برق را در سراسر کشور داراست

وزیر نیرو گفت: مقام نخست تولید و صادرات برق و مقام دوم مصرف و ظرفیت انتقال برق، در کشور مربوط به خوزستان است.

حمیدرضا چیت چیان در آئین افتتاحیه واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان اظهار داشت: امسال تقریبا نیمی از نیروگاه های افتتاح شده برق متعلق به خوزستان است.

وی افزود: امسال قرار بود براساس برنامه اقتصاد مقاومتی 1800 مگاوات نیروگاه حرارتی وارد جریان صنعتی کشور کنیم، که تاکنون با 195 مگاوات افزایش 1995 مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور افتتاح شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در زمینه احداث نیروگاه ها تا پایان سال 200 مگاوات دیگر به بهره برداری می رسد خوزستان را یکی از پایه های عمده صنعت نیروگاه معرفی کرد و گفت: مجوز برای احداث نیروگاه در بخش خصوصی بیش از 8 هزار مگاوات در نقاطی از قبیل غرب کارون، اندیمشک، دزفول، اروند، رامهرمز، اهواز، امیدیه، مسجدسلیمان، خرمشهر و بهبهان صادر شده است.

وی افزود: سالانه ما به 5 هزار مگاوات نیاز داریم در حالی که در سال 93 میزان نیروگاه هایی که وارد مدار شدند 800 مگاوات بودند. این نشان می دهد که در ساخت نیروگاه ها با یک کاهش نزولی مواجه هستیم.

سال آینده قرار شده که 3500 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و در سال های بعد این رقم به 5 هزار مگاوات برسد در غیراین صورت امسال برای کشور سه هزار مگاوات قطعی برق داریم.