آرشیو دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۱
شهرستان ها
۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد: تخصیص آب به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: وزارت نیرو مجوز تخصیص آب برای 116 هزار هکتار از فاز دوم طرح 550هزار هکتاری خوزستان را حذف کرده بود که با پیگیری های انجام شده مجوز آب برای تمام اراضی صادر شد.

اهواز- خبرنگار کیهان: «کیخسرو چنگلوایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه از اختصاص 10 میلیارد دلار برای حفظ و مهار آب های مرزی و انجام عملیات زیربنایی در استان های ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: حدود 3/5 میلیارد دلار برای اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری که 224 هزار هکتار است اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: 17 محصول کشاورزی خوزستان برند سبز را گرفته اند و حدود 150 هزار تن از تولیدات استان محصولات سالم هستند.

چنگلوایی درخصوص دستاوردهای سفر به لهستان و رایزنی های صورت گرفته خاطرنشان کرد: دو تفاهم نامه احداث کارخانه کود شیمیایی در منطقه آزاد و کارخانه تراکتورسازی از دستاوردهای سفر به لهستان بود. همچنین در بحث صادرات محصولات کشاورزی هماهنگی ها انجام گرفت تا بتوانیم حدود یک میلیون تن صادرات داشته باشیم و امیدواریم این تفاهم نامه ها عملیاتی شود و شاهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون پرداخت خسارات به کشاورزان متضرر استان گفت: در بحث پرداخت بیمه کشاورزان تا 3 ماه گذشته هیچ پرداختی صورت نگرفته بود اما تمام خسارات کشاورزان در سال زراعی 94-93 به طور کامل پرداخت شد و اکنون به دلیل مشکلات صندوق بیمه کشاورزی کشور، خسارات سال زراعی 95-94 کشاورزان پرداخت نشده است.

چنگلوایی همچنین از احداث 16 شهرک کشاورزی در استان خبر داد و افزود: ابتدا 5 شهرک که متولی آن شرکت شهرک های کشاورزی است و 70 درصد اعتبارات را استان و 30 درصد آن را شرکت شهرک های کشاورزی تامین می کند تا پایان سال کلنگ زنی خواهند شد.