آرشیو شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۵
صفحه آخر
۲۰

در اعماق زمین کربن زیادی نهفته است

زمین شناسان در عمق 250کیلومتری زمین، دریاچه ای از کربن مذاب کشف کرده اند.

به گزارش مهر و به نقل از بیزینس اینسایدر، جبه زمین ترکیب بسیار پیچده ای دارد به طوری که دانشمندان می گویند حدود 90 درصد کربن موجود در زمین در اعماق این سیاره نهفته است.

از سوی دیگر تحقیقات جدید نشان می دهد، احتمالامیزان این کربن در زمین بیشتر از مقادیری است که دانشمندان قبلاپیش بینی کرده اند.

به هرحال در تحقیق جدید، زمین شناسان دانشگاه رویال هالووی لندن با استفاده از حسگرهای سیسمیک (دستگاه هایی برای اندازه گیری لرزش ها که نشان می دهد چه موادی در اعماق زمین هستند) سعی کردند میزان کربن مذاب در منطقه ای به مساحت 8/1 میلیون کیلومتر مربع از زمین را اندازه گیری کنند.

آنها هنگام تحقیق در این منطقه، متوجه شدند در عمق 250 کیلومتری زمین در غرب آمریکا، دریاچه عظیمی از کربن مذاب وجود دارد. این کشف نشان داد میزان کربن موجود در زمین بسیار بیشتر از میزان پیش بینی شده است.

محققان با تعمیم یافته های خود سعی کردند میزان احتمالی کربن موجود در تمام کره زمین را تخمین بزنند. آنها به این نتیجه رسیدند که احتمالاصد هزار متریک تن دی اکسید کربن در جبه بالایی زمین وجود دارد که بتدریج از طریق فوران های آتشفشانی به سطح زمین می رسد.