آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۶
صفحه آخر
۱۲

رویترز: تهدید نصرالله علیه اسرائیل اخطار به ترامپ در مورد لبنان و حزب الله بود

یک منبع نزدیک به حزب الله لبنان گفت، هدف اظهارات اخیر دبیرکل حزب الله، رساندن پیام به رئیس جمهور آمریکا و تعیین خطوط قرمز برای وی در مورد لبنان بود.

یک منبع نزدیک به حزب الله لبنان، اعلام کرد که اظهارات شدیداللحن «سیدحسن نصرالله» متوجه «دونالد ترامپ» با هدف اعلام کردن «خطوط قرمز» برای وی در زمینه هرگونه تهدید علیه لبنان بوده است.

تسنیم به نقل از «رویترز»، افزود، دبیرکل حزب الله از آمدن ترامپ به کاخ سفید نه تنها نگران و سردرگم نشده، بلکه ترامپ را احمق توصیف و برای او خطوط قرمزی در مورد هرگونه تهدیدی علیه لبنان یا علیه حزب الله در سوریه، تعیین کرده است.به گفته این منبع نزدیک به حزب الله، سخنان سیدحسن نصر الله پیامی روشن برای دولت ترامپ داشت، مبنی بر این که حزب الله می تواند منافع آمریکا را با حمله به مراکز حیاتی اسرائیل، هدف قرار دهد.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به رژیم صهیونیستی نصیحت کرد که مخازن آمونیاک حیفا را تخلیه و رآکتورهای اتمی دیمونا را برچیند تا از موشک های مقاومت در امان باشد. دبیرکل حزب الله لبنان گفت، اسرائیلی ها می دانند که اگر موشک ها به نیروگاه اتمی دیمونا و یا مخازن آمونیاک اصابت کنند، چه حجمی از خطر رژیم اسرائیل را تهدید می کند.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی افشا کرد که برادران رئیس جمهور آمریکا مدیریت مخازن آمونیاک در «حیفا» و مجوز استفاده از آن را در اختیار دارند. این روزنامه نوشت، بی تردید بسیاری این اطلاعات را درباره این دو برادر نمی دانند. به نوشته معاریو، این دو برادر مجوز راه اندازی و استفاده از این مخازن را 9 سال قبل به دست آوردند. پس از تهدید دبیرکل حزب الله لبنان درباره هدف قرار دادن این مخازن در صورت بروز جنگ، محافل سیاسی و رسانه ای رژیم صهیونیستی آن را «بمب اتمی نصرالله» نامیدند.