آرشیو چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۶۴۴۷
حوادث
۱۷

برداشت های میلیونی از حساب مشتریان بانک با وکالتنامه جعلی

گروه حوادث/ ماموران پلیس آگاهی تهران در جست و جوی مردی هستند که با ارائه وکالتنامه جعلی به بانک از حساب دو نفر از مشتریان بیش از 170میلیون ریال برداشت کرده است. به گزارش پلیس، این شخص آذرماه گذشته با مراجعه به شعبه یک بانک در خیابان آیت تهران و با ارائه وکالتنامه ای مدعی شد که از طرف دو نفر از مشتریان این بانک اختیار دارد طبق این وکالتنامه از حساب آنها پول دریافت کند.

مرد کلاهبردار با وکالتنامه جعلی توانست در چند نوبت در جمع مبلغ 17میلیون و 200هزار تومان از بانک دریافت کند تا اینکه با مراجعه صاحبان حساب به بانک مشخص شد که آنها چنین وکالتنامه ای در خصوص اختیار برداشت وجوه از حساب های بانکی شان به هیچ شخصی نداده اند.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با بررسی وکالتنامه ای که به نام یکی از دختر خانم ها جعل شده بود اطمینان پیدا کردند که چنین وکالتنامه ای از سوی این دفترخانه صادر نشده است. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان توجه کردند که در داخل وکالتنامه تنظیمی مشخصات فردی به نام محسن. ن درج شده که محل سکونت این شخص در محدوده میدان خراسان است. کارآگاهان پی بردند (محسن. ن) اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر داشته و مدارک شناسایی خود را در ازای دریافت 200 هزار تومان جهت تامین هزینه مواد مصرفی خود به فرد ناشناسی - جاعل وکالتنامه - فروخته است.

تصویر این فرد ناشناس از طریق دوربین های مداربسته بانک شناسایی شد و بازپرس دادسرای تهران درخواست کرد این تصویر بدون پوشش در مطبوعات منتشر شود. پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر این شخص شوند و اطلاعاتی در خصوص هویت، مخفیگاه یا محل های تردد وی داشته باشند. درخواست کرده تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055513 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»