آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۸۶
فرهنگ و هنر
۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ریل توسعه از فرهنگ می گذرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که پیام همدلی و وحدت در استان همدان را به رئیس جمهور می رسانم، گفت: جامعه امروز ما از تخریب، شایعه و انگ زنی بیزار است.

به گزارش مهر، سیدرضا صالحی امیری ظهر سه شنبه در همایش بیدارگر مشرق زمین - که در شهرستان اسداباد برگزار شد - گفت: ریل توسعه از فرهنگ می گذرد. به همین دلیل است که پس از گذشت یک قرن از کشف نفت، هنوز به توسعه لازم نرسیده ایم، زیرا از کار فرهنگی غافل مانده ایم. وی با بیان این که انسجام در این سطح مایه افتخار است و باید قدر آن را دانست، گفت: در بازنمایی رفتار سیدجمال الدین اسدآبادی مشخص است که مسیر و شیوه سید جمال از فرهنگ بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ما امروز به سید جمال هایی نیاز داریم که بتوانند خشم جهان اسلام را بکاهند و گفت وگوی جهان اسلام را آغاز کنند، گفت: نوسازی فرهنگی، درس دیگری است که باید از سید جمال بگیریم. ما نیازمند اندیشه های سید جمال برای توسعه و تعالی فرهنگ در جامعه هستیم.

وی با تاکید بر این که تحرک، جهش و تحول فرهنگی در بستر اندیشه شکل می گیرد، گفت: عدالت فرهنگی یعنی ایران تهران نیست و با این شعار به استان ها حرکت می کنیم. وی با بیان این که برنامه ریزی کرده ایم، در سال 96 تمام فعالیت فرهنگی و هنری را به استان ها و شهرستان ها منتقل کنیم، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری اسدآباد، طرحی ضروری است و حرکتی برای شهرستان انجام خواهیم داد.