آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۲
صفحه اول
۱

تماس تلفنی وزیران خارجه ایران و روسیه

وزیر امورخارجه کشورمان در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه ضمن محکومیت حادثه تروریستی سن پترزبورگ با دولت و ملت روسیه ابراز همدردی کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در این گفت وگوی تلفنی طرفین همچنین در خصوص مسائل منطقه ای بویژه سوریه، پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر حسن روحانی به مسکو و دیگر موضوعات مورد علاقه، رایزنی و تبادل نظر کردند.

همچنین دیروز علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پیامی به نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد: جنایت های وحشیانه گروه های تروریستی علیه شهروندان بی گناه نشان می دهد که مقابله موثر و همه جانبه با این عناصر ضد بشری، خاستگاه فکری و حامیان آنها باید در صدر اولویت های امنیتی جامعه بین المللی قرار بگیرد. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به همکاری راهبردی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مبارزه با جریان تروریسم بر تداوم و تقویت این روند تاکید و اظهار کرد:به طور قطع اقدامات کور تروریست های شکست خورده، در عزم راسخ کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم تکفیری خللی ایجاد نکرده و شدت عمل بیشتر علیه آنان را به دنبال خواهد داشت.

شمخانی در این پیام ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی بمبگذاری در متروی سن پترزبورگ، جان باختن و مجروح شدن جمعی از مردم بی گناه این کشور را تسلیت گفت.

روسیه مذاکره پنهانی با دولت ترامپ را درباره ایران رد کرد

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گزارش روزنامه واشنگتن پست را درباره مذاکره پنهانی مسکو با نمایندگان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره ایران تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

به گزارش تسنیم، روزنامه واشنگتن پست بتازگی در گزارشی مدعی شد، مقام های آمریکایی، اروپایی و عرب گفته اند امارات متحده عربی در ماه ژانویه ملاقاتی محرمانه میان اریک پرینس، موسس شرکت «بلک واتر» و یک فرد مورد اعتماد ولادیمیر پوتین ترتیب داد تا یک مسیر ارتباطی پنهانی میان مسکو و دونالد ترامپ ایجاد کند.

واشنگتن پست افزود: امارات برای هماهنگی این ماموریت اعلام آمادگی کرد تا احتمال کاهش روابط روسیه را با ایران بخصوص در سوریه بررسی کند.