آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۲
سیاسی
۲

تعدادی از مدیران بازداشت شده شبکه های تلگرام آزاد می شوند

دادستان کل کشور از آزادی تعدادی از مدیران دستگیر شده کانال های تلگرامی در روزهای آینده خبر داد.

محمدجعفر منتظری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره علت دستگیری 12 نفر از مدیران شبکه های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته افزود: کانال هایی که بسته شد و افرادی که در همین ارتباط دستگیر شدند به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند که اقدامات مجرمانه ای داشتند. وی گفت: برای ما تفاوتی نمی کند که این شبکه ها به چه جریانی وابسته باشند و دستگاه قضایی طبق قانون عمل می کند و هم دستگیری این افراد و هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است و طبق قانون هم ادامه خواهد داشت.

منتظری درخصوص درخواست برخی مسئولان دولتی و مجلس برای آزادی این افراد نیز افزود: در هر حال افرادی که دستگیر می شوند خواه ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می کنند و دستگاه قضایی سعی می کند در روند دستگیری و ادامه بازداشت طبق موازین قانونی عمل کند.

وی اظهار کرد: تحقیقات درخصوص این افراد هنوز به پایان نرسیده است و پیش از پایان تحقیقات، قاضی نمی تواند مسائل را به اشخاص و اذهان عمومی نشر دهد و اگر تشخیص داده شد پس از پایان تحقیقات اطلاعات این پرونده به مسئولان داده خواهد شد. دادستان کل کشور و رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: با توجه به نزدیکی دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی برخورد قاطع می کنیم و با کسی تعارف نداریم. وی افزود: فضای مجازی، بستری است که اگر رصد و هدایت نشود، می تواند فضای جامعه را آلوده و مسموم کند و ما از همه صاحب نظران و صاحبان کانال ها و شبکه های اجتماعی می خواهیم فضا را به گونه ای فراهم کنند که فضای سالمی ایجاد شود.

نظر دولت درباره بازداشت ها

در همین حال وزیر اطلاعات درباره بازداشت برخی مدیران کانال های تلگرامی گفت: دولت مخالف دستگیری هاست و معتقد است این موضوع باید مسالمت آمیز حل شود تا مدیران تلگرامی آزاد شوند.

به گزارش مهر، محمود علوی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در مورد تهدید داعش در مورد فتح تهران هم گفت: داعش اگر می توانست مقر اصلی خود را که موصل است، نگه می داشت، اما می بینیم که در حال از دست دادن این شهر است.