آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۲
ورزش
۱۸

پرسپولیس در یک قدمی قهرمانی

شب پراسترس پرسپولیس که از تنش های فوتبالی هم بی نصیب نبود به کام هواداران این تیم خوش آمد؛ سرخپوشان 2 برصفر بر پیکان چیره شده و در یک قدمی قهرمانی در لیگ برتر قرار گرفتند.

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال یکی از پراسترس ترین هفته های لیگ برای هواداران پرسپولیس بود؛ چرا که روند پرنوسان و نتایج ضعیف این تیم که از دربی پایتخت آغاز و تا آبادان ادامه یافته بود، دوستداران پرسپولیس را نگران کرده بود که مبادا برابر پیکان نیز امتیاز از دست داده و حاشیه امنیت آنها در صدر جدول ضعیف تر و در نهایت کار این تیم برای قهرمانی سخت شود.

این نگرانی به نوعی به درون میدان نیز سرایت کرده بود؛ پرسپولیس با وجود این که مثل همیشه از حمایت چند ده هزار هوادار خود در ورزشگاه آزادی بهره می برد، برابر تیم پیکان پر اشتباه ظاهر شد، طوری که در دقایق ابتدایی چیزی نمانده بود دروازه این تیم فرو بریزد.

با این حال در شرایطی که بازی فکورانه و البته مبتنی بر ضد حمله پیکان حسابی پرسپولیسی ها را آزار می داد و موقعیت های گلزنی این تیم به هدر می رفت، در دقیقه 55 علی علیپور با شلیکی سهمگین و از راه دور دروازه رحمان احمدی را فرو ریخت تا اندکی آرامش به اردوی سرخپوشان برگردد؛ آرامشی که با حمایت و نگرانی هواداران حاضر در ورزشگاه همراه شده بود سرانجام در دقیقه90 با گل مهدی طارمی به جشن پیروزی این تیم تبدیل شد. به دنبال شادی گل ادامه دار مهدی طارمی، صادق بارانی بازیکن پیکان با حرکتی غیر ورزشی طارمی را نقش بر زمین کرد تا در این دقایق جو بازی و ورزشگاه ملتهب شود؛ البته این حرکت بارانی کارت قرمز برای این بازیکن به همراه داشت و موضوع فیصله پیدا کرد.

به این ترتیب در جدول رده بندی، پرسپولیس با 59 امتیاز و 26 بازی پیشتاز ماند و استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز با 25 بازی و 47 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

حالابا این پیش فرض که استقلال و تراکتورسازی در تمام دیدارهای باقیمانده خود به پیروزی برسند پرسپولیس در چهاربازی باقیمانده خود فقط چهار امتیاز برای قهرمانی می خواهد و این یعنی سرخپوشان تهران در یک قدمی قهرمانی قرار دارند.