آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
اقتصاد
۴

«داروگر» 90 ساله ناخوش است

شرکت قدیمی معروف به «داروگر» یا سهامی «عام کف» با قدمت بیش از90سال به دلیل رکود اقتصادی، در حال تعطیلی است.

به گزارش تسنیم، اولین واکنش های صورت گرفته در این باره، اعطای مرخصی اجباری به کارگران این کارخانه تا اطلاع ثانوی است. این مرخصی اجباری از شب عید شروع شده و تا امروز نیز ادامه دارد. یکی از کارکنان این کارخانه در واکنش به درخواست خبرنگار تسنیم برای تماس با مدیرعامل یا سایر مسئولان این شرکت می گوید: به غیر از نگهبان کسی در کارخانه نمانده و فردی برای پاسخگویی رسانه ای وجود ندارد.

وی می افزاید: کارگران این شرکت بعد از تعطیلات عید نتوانستند به شرکت بیایند و اکنون در تعطیلی به سر می برند تا تکلیف کارخانه و آنها مشخص شود.

بنا بر این گزارش، نیارکی، مدیر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت در این باره اظهار کرد: قرار بر این بود بعد از تعطیلات نوروزی برای حل مشکلات داروگر از طریق ستاد تسهیل اقدام شود به همین منظور مدیرعامل این هلدینگ باید به وزارت صنعت مراجعه می کرد، اما تاکنون مراجعه ای نداشته است.

یک مقام آگاه هم با بیان این که با تعطیلی داروگر باید منتظر تعطیلی سایر شرکت های وابسته به این برند از جمله تولی پرس، تولیددارو، کیوان و حتی روغن جهان باشیم، گفت: بارها مشکلات شرکت را گفتیم، ولی کسی اهمیت نداد. وی عنوان کرد: به دلیل مشکلات بانکی و مدیریتی طی سال های گذشته مشکلات این شرکت تشدید شده و سهم این برند قدیمی در بازار کاهش یافته است. وی درخصوص میزان بدهی این واحد تولیدی که قدمت 90 ساله دارد، افزود: به صورت دقیق از میزان بدهی این واحد تولیدی به سیستم بانکی اطلاع ندارم، اما می توان گفت بدهی داروگر به بانک ها 800 میلیارد تومان است که این رقم بیش از ارزش دارایی کارخانه است.