آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
جهان
۶

ادامه درگیری ها در اردوگاه عین الحلوه

از بعدازظهر جمعه درگیری های شدید و خونینی در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در لبنان شروع شده است. طبق گزارش های موجود تاکنون چهار نفر در این درگیری ها کشته و بیش از 30 نفر مجروح شده اند. هرچند روز گذشته در خبرها آمده بود که ارتش نیروهای افراطی مستقر در این اردوگاه را محاصره کرده است، اما خبری از پایان درگیری ها نیست.

به گزارش منابع لبنانی، این درگیری ها در محله های الطیره، سوق الخضار، جبل الحلیب و الصفصاف متمرکز بوده و طرفین از خمپاره آرپی جی، مسلسل و نیز تک تیراندازها استفاده می کنند. براساس گزارش پایگاه العهد، این درگیری ها با تعرض گروهک تروریستی «بلال بدر» به نیروهای مشترک مسئول در حفظ امنیت اردوگاه آغاز شد. گروه های فلسطینی و جنبش فتح اعلام کرده اند، فرد تروریست بلال بدر که عامل این روزهای تنش در اردوگاه یاد شده است باید خودش را تسلیم کند. بدر گروهی متشکل از عناصر سابق دو گروه تروریستی جندالشام و فتح الشام بوده و متهم به اجرای بیش از یک عملیات ترور در حق رهبران و عناصر فتح در عین الحلوه است. جنبش فتح می گوید این جنبش و نیروهای مشترک موفق شده اند منطقه الطیره را بازپس گیرند و کنترل آن را در دست دارند.

با شدت گرفتن درگیری ها، ارتش لبنان اقدام به اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در ورودی های عین الحلوه کرد. سایت خبری تحلیلی العهد روز گذشته اعلام کرد: در پی منفجر شدن یک خمپاره در منطقه جبل الحلیب یک مرد همراه همسر و دو فرزندش زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. درگیری ها فقط در صحنه میدانی نیست و به شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است به گونه ای که طرفداران جنبش فتح و گروهک بلال بدر اقدام به رد و بدل کردن شدیدترین اتهامات میان خود می کنند.