آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۵
جهان
۶

روز خونین مسیحیان در مصر

یک بار دیگر تروریست های تکفیری به منظور تفرقه افکنی و ایجاد جنگ های مذهبی، کلیسایی را در مصر هدف خود قرار داده و با انفجاری انتحاری دست کم 32 نفر راکشته و 71 نفر را زخمی کردند.

به گزارش العالم، روزنامه الاهرام مصر به نقل از شاهدان نوشت: عامل انتحاری کمربند انفجاری همراه خود را در کلیسای مارجرجس شهر طنطا منفجر کرد. به گفته شاهدان، عامل انتحاری بسرعت از صف های عقب در کلیسا به طرف صف های جلو حرکت و سپس کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. در همین حال وزارت کشور مصر اعلام کرد انفجار در کلیسای مارجرجس ناشی از بسته انفجاری شش کیلویی کار گذاشته شده در این کلیسا بوده است. منابع مصری می گویند انفجار کلیسای مارجرجس در منطقه صلوات الرجال رخ داد و باعث فروریختن دیوار کلیسا شد. شبکه تلویزیونی النیل مصر اعلام کرد: هنگام انفجار بمب هزار نفر داخل کلیسا بودند و انفجار در صفوف جلویی رخ داد.

بلافاصله بعد از این انفجار، وزیر کشور مصر و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در محل حادثه انفجار حضور پیدا کردند. احمد الطیب شیخ الازهر با صدور بیانیه ای انفجار دیروز را محکوم و مردم را به اتحاد دعوت کرد. رئیس جمهور مصر نیز دستور داد تا بیمارستان های ارتش مصر مجروحان را برای درمان پذیرا شوند.پایگاه الیوم السابع مصر از دستگیری یک مظنون در ارتباط با انفجار کلیسای طنطا خبر داد و نخستین تصاویر مربوط به او را منتشر کرد.

انفجاری دیگر

همچنین روز گذشته تلویزیون مصر در خبری اعلام کرد که در انفجار دیگری در اطراف کلیسای شهر اسکندریه تعدادی مجروح شدند. در این حادثه تا لحظه تنظیم خبر دست کم 11 کشته و 33 نفر مجروح شدند. احتمال افزایش تلفات این انفجار وجود دارد.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.