آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۴
شهرستان ها
۷

معاون ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه ها: ریل گذاری راه آهن تهران همدان به زودی به اتمام می رسد

معاون ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه کشور گفت: عملیات ریل گذاری راه آهن تهران- همدان تا 6 اردیبهشت به پایان می رسد.

جبارعلی ذاکری در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند تکمیل ریل گذاری راه آهن تهران به همدان که با حضور مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: راه آهن تهران همدان یکی از 5 طرح اقتصاد مقاومتی در سال95 بود، افزود: در چند روز آینده عملیات ریل گذاری این پروژه به طول 267 کیلومتر به پایان می رسد.

وی عنوان کرد: این پروژه 12 ایستگاه دارد که شامل 4 ایستگاه بزرگ ساوه، فامنین، نوبران و همدان است که ایستگاه باربری و مسافربری آن در همدان قرار دارد.

ذاکری با بیان اینکه 20 کیلومتر ریل گذاری تا همدان باقی مانده است گفت: در سه الی چهار ماه گذشته با جان گرفتن پروژه ضمن تزریق منابع مالی در ریل گذاری این پروژه رکوردی ثبت شد.

وی اظهار داشت: در سه ماه گذشته 74 کیلومتر ریل گذاری انجام شده ضمن اینکه انجام یک هزار و 364 متر ریل گذاری با 23 واگن، یک رکورد ثبت شده برای ریل گذاری است.

ذاکری با بیان اینکه ایستگاه های بین راهی این مسیر تکمیل شده است، عنوان کرد: ادامه مسیر راه آهن به سمت همدان، تهران، سنندج است.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه قطار تهران-همدان به 19 کیلومتری همدان رسیده است، گفت: سفرها دو هفته بعد از ریل گذاری آغاز می شود.

محمد ناصر نیکبخت اظهار داشت: در حال حاضرایستگاه شورین آماده است و مقدمات سفرها فراهم می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه یک تا دو هفته بعد از پایان ریل گذاری، سفرها با قطار در همدان آغاز می شود، افزود: با افتتاح و شروع سفرها قولی که در روز خبرنگار سال 93 به خبرنگاران داده بودم محقق و سفر خبرنگاران به مشهد نیز انجام می شود.

پروژه راه آهن تهران همدان سنندج به طول 410 کیلومتر، به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای باری طراحی شده است. (مسیر تهران- همدان به طول 260 کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول150 کیلومتر) این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می کند.